‘Piaţa de factoring din România a crescut cu 12 la sută, în 2012, faţă de 2011, iar afacerile BCR pe sectorul de factoring au crescut cu 45 la sută anul trecut’, a spus Prochazka.
Factoringul este un mod de finanţare pe termen scurt, în general, a exporturilor de mărfuri de larg consum, conform căruia o bancă, sau grupuri intermediare se obligă, pe baza unui contract, să preia, în schimbul unui comision toate creanţele exportatorului, inclusiv riscul neîncasării la termen a creanţelor.
‘Văd pentru Europa de est un mare potenţial de creştere pe acest segment de afaceri. Suntem încrezători că industria va creşte şi împreună cu ceilalţi jucători din piaţă vom ajuta la creşterea economică. În vestul Europei, factoringul are o rată importantă de penetrare. În Anglia reprezintă 12 la sută, iar în Franţa şi Spania, 10 la sută, pe total business bancar’, a arătat reprezentantul BCR.
Lubor Prochazka a explicat că, în România, BCR are activităţi pe sectorul de factoring, în special în domeniul de retail, dar şi în sectorul producţiei industriale.
‘În general nu excludem nici o industrie. Avem sectoare unde suntem mai implicaţi, cum sunt cele ale marilor retaileri, al companiilor de construcţii, sectorul infrastructurii şi real estate’, a explicat Prochazka.
Pe de altă parte, Ioana Gheorghiade, director adjunct Sector Public şi Finanţarea Infrastructurii BCR, a arătat că banca a cofinanţat proiecte în valoare de peste 1,08 miliarde lei, în cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Rurală.
Dintr-un total de aproximativ 3.000 de solicitări, BCR a cofinanţat peste 1.000 de proiecte.
Gheorghiade a făcut o prezentare a impactului pe care îl are un mediu economic dificil asupra activităţii bancare şi a arătat că ‘sectorul bancar s-a confruntat cu patru ani de dificultăţi generate de un mediu economic în schimbare pentru companii şi cu un nivel scăzut al competitivităţii’.
Sursa: Agerpres