Directorul tehnic al aeroportului tulcean, Stoian Vâlcu, a declarat duminică, în timpul unei conferinţe de presă, că a transmis vicepremierului României, Liviu Dragnea, un memoriu privind situaţia unităţii tulcene şi a menţionat că pentru unul din cele patru proiecte în valoare totală de 9 milioane de lei, respectiv extinderea lăţimii pistei de aterizare de la 30 la 45 de metri, s-a început deja studiul de fezabilitate.
‘Este nevoie de extinderea pistei de aterizare, lărgirea platformei, conversia unei clădiri pentru a îndeplini obligaţiile impuse de zona Schengen şi amenajarea unei remize tehnice. Dacă primim sprijinul Guvernului şi avem resursele financiare, la finele anului viitor putem avea toate obiectivele încheiate’, a afirmat directorul tehnic al Aeroportului internaţional ‘Delta Dunării’, Stoian Vâlcu, citat de Agerpres
Acesta a mai spus că, dacă investiţiile vor fi realizate, unitatea aflată în subordinea Consiliului Judeţean (CJ) Tulcea ar putea deveni o activitate rentabilă.
‘Sperăm ca într-o primă etapă să reducem la 50% subvenţia acordată de CJ şi apoi aeroportul să se autofinanţeze astfel încât să nu mai fie o povară pentru Consiliu’, a menţionat directorul tehnic Stoian Vâlcu.
La rândul său, directorul operaţional al unităţii, George Tabără, a declarat că trei companii aeriene sunt interesate de îmbunătăţirea condiţiilor oferite de aeroport şi că anul acesta şase curse din Germania şi Austria vor ateriza la Tulcea cu turişti care vor vizita Delta Dunării.
‘Dorim să permanentizăm aceste curse şi sperăm ca anul acesta numărul mişcărilor de pe aeroport să crească cu cel puţin 10-20% faţă de cel de anul trecut’, a menţionat directorul operaţional George Tabără.
Potrivit oficialilor, subvenţia alocată de CJ asigură 90% din bugetul necesar funcţionării aeroportului.
Anul trecut, pe aeroportul tulcean s-au înregistrat 1.813 mişcări de aeronave.
Aeroportul ‘Delta Dunării’ a fost modernizat în ultimii ani, în luna septembrie a anului 2009, printr-o hotărâre de Guvern, acesta căpătând statutul de aeroport internaţional. CITEȘTE ȘI cât de profitabile sunt aeroporturile românești