Aceasta se datorează și consumului mic de lapte simplu per capita, care situează România pe ultimele locuri din Europa, cu o medie de 12 litri de persoană, de aproximativ 5 ori mai puțin decât țări precum Croația sau Slovenia, conform studiului Euromonitor. Deși este de așteptat ca în următorii ani segmentul de lapte cu arome să se dezvolte și în România, această evoluție rămâne direct influențată de nivelul de înțelegere al consumatorilor privind importanța consumului general de lapte pentru o dietă sănătoasă și echilibrată.

La nivel global, consumul de lapte cu arome va crește între 2012 și 2015 și va fi mai mult decât dublul consumului de laptele simplu. Consumatorii manifestă o preferință în creștere față de laptele cu arome, acesta devenind o alternativă pentru alte tipuri de băuturi, ceea ce creează oportunități pentru companiile de produse lactate pentru a-și crește profitabilitatea.

Laptele cu arome, al doilea cel mai consumat produs lactat lichid după laptele simplu, este estimat să aibă o rată anuală compusă de creștere (CAGR) de 4,1% între 2012 și 2015, crescând de la 17 miliarde de litri la 19,2 miliarde de litri.

Țările în curs de dezvoltare vor conduce la creșterea cererii de arome și produse noi care pun accent pe sănătate. Laptele simplu este estimat să crească cu 1,7% (CAGR) în aceeași perioadă de timp, de la 208,5 miliarde de litri în 2012 la 219,5 miliarde de litri în 2015.

Totalul cererii de produse lactate lichide este preconizat să crească cu 2,4% din 280,3 miliarde de litri la 301.3 miliarde de litri în această perioadă, conform studiului Tetra Pak.

„Având în vedere faptul că laptele simplu devine din ce în ce mai mult un bun de larg consum, laptele cu arome oferă companiilor de lactate oportunitatea de a oferi un plus de valoare nu numai consumatorilor, dar şi propriilor cifre de vânzări”, a declarat Dennis Jönsson, președinte și director executiv al Tetra Pak Group
 
Deși consumul de lapte cu arome este încă scăzut în comparație cu alte băuturi, precum băuturile răcoritoare carbonatate, percepțiile pozitive ale consumatorilor referitor la beneficiile laptelui asupra sănătății creează oportunități pentru creșteri semnificative ale consumului de lapte cu arome, conform Tetra Pak. Rata de creștere a consumului de lapte cu arome este prevăzută să crească mai mult de triplu față de cea a băuturilor răcoritoare carbonatate, în 2012-2015. În această perioadă, este previzionată o creștere a băuturilor răcoritoare carbonatate de 1,3% (CAGR), comparativ cu un estimat de 4,1% (CAGR) pentru laptele cu arome.

În timp ce țările în curs de dezvoltare ocupă 66% din consumul laptelui cu arome în 2012, acesta este preconizat să creasca la 69% până în 2015. China, Asia de Sud, Sud-Estul Asiei reprezintă mai mult de jumătate din consumul global de laptele cu arome. De fapt, doar șase țări din Asia (China, India, Indonezia, Malaezia, Filipine și Thailanda) consumă 47% din producția globală de lapte cu arome, conform studiului Tetra Pak.

Cutiile de carton au devenit principalul tip de ambalaj pentru laptele cu arome. Astfel, în 62% din laptele cu arome “de băut” a fost ambalat în cutii de carton, pornind de la 57% în 2009. Se așteaptă ca ambalajele de carton să reprezinte 64% în 2015, cu porții care să atingă 81% din consumul laptelui cu arome “de băut”.