Agenţia americană de presă mai aminteşte că podul ce va fi inaugurat vineri după-amiază a fost ridicat cu ajutorul finanţării de la bugetul Uniunii Europene, organizaţie la care Bulgaria şi România au aderat simultan în ianuarie 2007.
Podul a beneficiat de investiţii UE în valoare de 106 milioane şi este al doilea pod de-a lungul frontierei de 630 km dintre cele doua ţări, după cel de la Giurgiu-Ruse. El are o importanţă strategică vitală pentru UE: o legatură esenţială de-a lungul unei rute care s-ar putea întinde din Europa de Nord, ţările baltice, prin Europa Centrală, România şi Bulgaria şi, în cele din urmă, până în Grecia.
Construcţia a început pe baza proiectului podului în 2007, dar planul a fost în discuţie de aproape 15 ani.
Comisia Europeană a monitorizat îndeaproape procesul de construire a podului pentru a se asigura o implementare rapida. Costurile totale ale proiectului au fost de 282 milioane de euro, ele provenind din fonduri UE (106 milioane euro), surse naţionale de finanţare şi investiţii private, sub forma de granturi şi credite. Podul este construit într-o zonă în care fluviul Dunărea are aproximativ 1.300 de metri lăţime. Podul are aproximativ 1,8 km în lungime şi are 4 benzi de circulaţie rutieră, o singura linie de cale ferată şi piste pentru pietoni şi biciclete.
Sursa: Agerpres