„În urmă cu 18 ani, în 1995, am deschis primul restaurant McDonald’s din România – McDonald’s Unirii. În prima zi, acesta a întâmpinat peste 15.000 de clienţi – un număr, record dacă ne raportăm la alte deschideri de restaurante care au avut loc în aceeași perioadă în Europa. Acesta a fost doar începutul. Astăzi, McDonald’s România este un brand matur, complex, parte din cultura modernă românească”, declară Daniel Boaje, directorul general al McDonald’s România.

Pe 16 iunie 2013, compania sărbătorește 18 ani de istorie în România, iar bilanțul este mulțimitor: cel mai mare lanț de restaurante din țară – 65 de restaurante în 21 de orașe,
peste 120 de milioane de euro investiți în restaurante, în modernizarea echipamentelor și a spațiilor destinate preparării alimentelor și clienților, 21 de spaţii modernizate după proiecte ale Studioului de Design European McDonald’s din Franţ, 7 cafenele  McCafé  – 6 în București și unul în Cluj-Napoca și peste 400 milioane de sandvișuri vândute în ultimii 10 ani.
În plus, peste 51 de milioane de clienți mănâncă la aici în fiecare an.

Afacerile din țară ale gigantului american au depăşit 96 mil. euro, calculat la cursul mediu anual din 2011, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finanţelor. Profitul aproape că s-a înjumătăţit comparativ cu 2010, până la  178 mil. lei (aproximativ 4,2 mil. euro).
    
Compania McDonald’s a fost fondată în 1955 de către Ray Kroc, care după 5 ani a cumpărat drepturi exclusive pentru numele McDonald. Până în 1958, McDonald’s vânduse deja peste 100 de milioane de hamburgeri.

Filosofia unică a lui Ray Kroc a fost să construiască un lanţ de restaurante care să fie renumit pentru produsele alimentare de calitate şi pentru metodele uniforme de preparare a acestora. Şi-a dorit să ofere produse care să aibă acelaşi gust în fiecare dintre restaurantele companiei. El este cel care a creat Sistemul McDonald’s: compania, furnizorii și partenerii cu francize McDonald’s – care stă la baza succesului realizării visului său.

Acum, McDonald’s este al 4–lea cel mai valoros brand din lume, potrivit Millward Brown, cel mai mare prim angajator al lumii și cel mai recunoscut simbol din lume.