Angajaţii unei bănci primeau bonusuri pentru a împinge clienţii spre executarea locuinţei

Şase foşti angajaţi şi un prestator de servicii spun că divizia de servicii ipotecare a Bank of America minţea sistematic proprietarii de locuinţe, respingea fraudulos modificările la contractele de credit şi oferea bonusuri angajaţilor pentru a împinge intenţionat oamenii spre executarea locuinţelor.

Acuzaţiile au fost făcute în declaraţii date sub jurământ, ce au fost adăugate la un dosar civil intentat unei curţi federale din statul american Massachusetts.

Unul dintre foştii angajaţi ai Bank of America, Erika Brown, spune în declaraţia sa că practica băncii era „să constrângă proprietarii fără intenţia aparentă de a furniza modificările permanente ale contractelor de credit pe care le promitea“.

Programul guvernamental Home Affordable Modification Program (HAMP), care oferea băncilor subvenţii băneşti în vederea modificării contractelor de credit sub anumite standarde, trebuia să eficientizeze procesul şi să ajute până la patru milioane de proprietari care aveau probleme cu plata ratelor (până acum, s-au modificat 870.000 de contracte de credit).

În realitate, Bank of America s-a folosit de acest program, spun aceşti foşti angajaţi, pentru a stoarce cât mai mulţi bani de la debitorii cu probleme înainte să se ajungă la executarea proprietăţilor cumpărate pe credit. Debitorii trebuiau să facă trei plăţi de probă înainte ca modificarea creditelor să devină permanentă; practic, mulţi clienţi făceau plătiţi pentru un an în avans sau mai mult, iar ulterior aflau că modificarea contractelor le-a fost respinsă şi că datorează diferenţa dintre plata realizată în avans şi suma rămasă de plată iniţial.

Declaraţiile angajaţilor merg mai departe cu decrierea unui sistem bazat pe neglijenţă, falsificarea de acte şi respingerea sistematică a aplicaţiilor pentru modificarea creditelor – toate cu intenţia de a împinge debitorii spre executare silită şi pentru a permite Bank of America să colecteze comisioane suplimentare de la ei.

Declaraţiile mai descriu şi un sistem de bonusuri cu bani cash, precum şi carduri de cumpărători la retailerii locali, oferite de manageri angajaţilor pentru atingerea cotelor fixate pentru împingerea unor credite spre executare silită.

Bank of America spune că declaraţiile arată o imagine falsă a activităţii băncii şi că sunt pline de inexactităţi.

Descărcaţi declaraţiile celor şase foşti angajaţi ai băncii.

Declaraţia lui William E. Wilson Jr.Declaraţia Simonei GordonDeclaraţia Theresei TerrelongeDeclaraţia lui Steven CupplesDeclaraţia Recordei SimonDeclaraţia Erikăi BrownDeclaraţia lui Bert Sheeks

SURSA: NPR