In urma cu aproape 10 ani, ERB Retail Services lansa, prin cardul de credit EuroLine, prima solutie de finantare direct in magazin pe piata din Romania. O investitie optimista, intr-un moment in care exercitiul utilizarii unui card de credit era aproape inexistent. Astazi, EuroLine – devenit EuroLine American Express® – este probabil cel mai vandut card de credit, peste 780.000 de romani folosindu-l, de-a lungul timpului, pentru achizitiile facute pentru o casa mai confortabila – electronice, electrocasnice sau bricolaj.
Intr-o piata inca dominata de cardurile de debit, cardul de credit incepe, incet-incet, sa se bucure de atentia romanilor. “Ne concentram permanent pe 3 directii strategice: relatia cu clientul, relatia cu comerciantii parteneri si produsul. Derulam proiecte prin care educam consumatorul roman si ii aratam avantajele utilizarii corecte a cardului de credit. Am creat un produs complet, care imbina beneficiile creditului de consum cu cele ale unui card clasic si caruia i-am adaugat, an de an, noi modalitati de utilizare precum sistemele Rate fara dobanda sau Rate Usoare. Am dezvoltat sisteme de loialitate permanente, care aduc o parte din bani inapoi pe card la fiecare plata cu cardul, dar si campanii sezoniere, in functie de momentele cele mai importante din viata romanilor. Totodata, am colaborat cu comerciantii nostri parteneri, importanti retaileri internationali sau locali, pentru a stimula plata cu cardul in cele peste 8.000 de magazine acceptatoare” a declarat dl. Aris Papathomas, Director General ERB Retail Services.
Pentru ERB Retail Services, rezultatele unei mult asteptate schimbari de comportament incep sa se vada. Potrivit lui Papathomas, s-a observat o crestere semnificativa a ponderii POS-ului in total tranzactii. Un motiv pentru aceasta schimbare este faptul că posesorii de carduri EuroLine American Express® aleg din ce in ce mai des sa beneficieze de achizițiile facute in diverse Rate fără Dobândă sau Rate Usoare, în locul retragerilor numerar, care sunt mai costisitoare. Daca in 2009 doar 1 tranzactie din 7 era facuta la POS, astazi ponderea platilor si a retragerilor de numerar este egala. Poate mai important, baza mare de clienti i-a asigurat lui ERB Retail Services masa critica pentru a inregistra, chiar intr-o perioada de criza, o crestere totala a utilizarii cardurilor de credit de circa 55%, ca volum, in 2012 fata de 2011.