Ordinul, emis de Ministerul de Finanţe, Ministerul Mediului şi Ministerul afacerilor Interne, a fost publicat în Monitorul Oficial la finalul săptămânii trecute.
Baza de date se gestionează informatic de Ministerul Finanţelor Publice prin Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, de Ministerul Afacerilor Interne prin Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor şi de Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice prin Administraţia Fondului pentru Mediu.
Evidenţa autovehiculelor înmatriculate sau transcrise care intră sub incidenţa timbrului de mediu pentru autovehicule cuprinde mai multe informaţii, printer care:
a)date de identificare a autovehiculului:
1. categoria;
2. marca;
3. tipul/varianta;
4. echipat cu motor cu aprindere prin scânteie/cu aprindere prin comprimare;
5. data primei înmatriculări/anul fabricaţiei;
6. seria şasiului/numărul de identificare;
7. numărul de omologare;
8. seria cărţii de identitate;
9. capacitatea cilindrică;
10. nivelul emisiilor de CO2 (grame/km);
11. aspectul/starea generală (aspect exterior/aspect interior);
12. dotarea (aer condiţionat, ABS, airbag);
13. rulajul mediu anual;
b)date de identificare a proprietarului autovehiculului:
1. numele şi prenumele/denumirea;
2. codul de identificare fiscală;
De asemenea, baza mai cuprinde date privind stabilirea timbrului de mediu, date privind diferenţe faţă de timbrul de mediu stabilit, date privind plata timbrului de mediu, etc.
Baza de date se constituie şi se actualizează permanent.
Informaţiile din Evidenţa autovehiculelor înmatriculate sau transcrise care intră sub incidenţa timbrului de mediu pentru autovehicule sunt utilizate de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Administraţia Fondului pentru Mediu şi serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculări vehicule pentru îndeplinirea obligaţiilor legale care le revin în aplicarea prevederilor legale privind timbrul de mediu.
De ce baza de date este o veste bună pentru posesorii de maşini
Odată cu intrarea în vigoare a timbrului de mediu, majoritatea înmatriculărilor maşinilor rulate s-au blocat din cauza birocraţiei legii, cele mai afectate fiind industria leasingului şi cea a dealerilor auto, precum şi toţi noii proprietari de maşini second hand.
Şi asta pentru că trebuie să se vadă dacă noul proprietar trebuie să plătească sau nu valoarea timbrului de mediu dacă i s-a restituit (prin contestare în instanţă) sau nu taxa auto de la acea vreme. Această operaţiune se derula foarte greu în lipsa unei baze de date comune a Finanţelor şi a Fondului de Mediu. Citiţi şi Vrei să cumperi o maşină second hand? Vezi ce probleme ai putea avea din cauza timbrului de mediu