Cererea pentru aparate foto compacte este în scădere atât la nivel global, cât şi pe plan local. Smartphone-urile sau telefoanele inteligente au devenit prima alegere pentru utilizatori atunci când vine vorba de făcut fotografii, tot mai mulţi renunţând să mai cumpere un aparat de fotografiat. Aşa cum aparatele de fotografiat digitale au distrus piaţa camerelor foto cu film, smartphone-urile erodează acum piaţa aparatelor foto compacte, dominată de companii japoneze precum Canon, Nikon, Sony, Panasonic sau Olympus.
Vânzările de aparate de fotografiat compacte, la nivel global, au scăzut în lunile aprilie şi mai cu 25% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut. În ceea ce priveşte smartphone-urile, livrările au crescut anul trecut cu 46%, la 722 de milioane de unităţi, conform datelor companiei de cercetare IDC. Producătorii de aparate de fotografiat caută să se implice în segmentul telefoanelor mobile şi să reinventeze aparatele compacte. Preşedintele Nikon, Makoto Kimura, a declarat, recent, că firma pe care o conduce vrea să se implice, într-un fel sau altul, în segmentul telefoanelor mobile. Nikon, companie pentru care segmentul foto a reprezentat 84% din venit în ultimul an fiscal, se aşteaptă ca piaţa aparatelor foto compacte să scadă cu 12% în anul fiscal curent.
Pe piaţa locală, „segmentul de camere foto compacte ieftine, sub 400 de lei, se diminuează cu 10% în fiecare an din cauza smartphone-urilor, iar acest fenomen ar putea să se accelereze“, a declarat Lucian Rădulescu, şeful Sony România, Bulgaria & Moldova. Potrivit acestuia, camerele foto compacte se reinventează, iar pentru Sony modelele de sub 100 de euro nu mai prezintă interes. Piaţa foto din ţara noastră este estimată la 280.000 de unităţi. Chiar dacă nu a crescut cantitativ, aceasta cunoaşte o uşoară creştere valorică, pentru că se vând mai multe aparate de tip bridge cu high-zoom, mai multe aparate foto semiprofesionale şi profesionale (DSLR-uri) şi mirrorlessuri. Ponderea compactelor, care includ şi aparatele high-zoom sau bridge, este de 88%, DSLR-urile au 11%, iar aparatele mirorrless, 1%. Sony se concentrează asupra modelelor cu ultrazoom, a celor cu senzor mare, precum asupra seriei RX şi a celor mirrorless. În ceea ce priveşte camerele cu ultrazoom, „în urmă cu câţiva ani acestea reprezentau 12%-13% din piaţă, iar acum a ajuns la o cotă de 25%. Pentru producătorii de smartphone-uri este foarte dificil să ajungă la un astfel de factor de zoom cu calitate“, a declarat Rădulescu.
Toţi producătorii de telefoane inteligente pun accent din ce în ce mai mult pe camera foto, fiecare dezvoltând tehnologii proprii pentru a oferi utilizatorilor cea mai bună experienţă posibilă.
Samsung, liderul pieţei, a montat pe Galaxy S4 o cameră foto cu o rezoluţie de 13 megapixeli autofocus, LED flash, geo-tagging, stabilizator de imagine şi funcţie de detectare a zâmbetului. De asemenea, smartphone-ul include funcţia „Dual Shot“ care permite utilizarea simultană a camerei frontale și a celei din spate, de 2 megapixeli. Alte funcţii sunt „Drama Shot“, care permite vizionarea a diferite momente ale aceleiaşi acţiuni într-o singură imagine, „Sound and Shot“, care permite captarea momentelor speciale în cea mai fidelă formă, înregistrând şi sunetele, și vocea în timpul fotografierii, în timp ce „Animated Photo“ le permite utilizatorilor să transforme un scurt filmuleţ într-o fotografie dinamică.
Spre deosebire de S4, HTC One are o cameră de 4 MP. Denumită UltraPixel, această cameră include un senzor revoluţionar care reţine cu 300% mai multă lumină decât senzorii tradiţionali ai unei camere de smartphone. Această nouă abordare aduce cu sine şi o performanţă importantă în cazul condiţiilor de iluminare slabe şi o serie de alte îmbunătăţiri ale calităţii fotografiilor şi clipurilor video. Camera mai dispune şi de o serie de alte caracteristici şi efecte, precum panoramare 360 de grade, alipirea secvenţelor selectate sau posibilitatea de a elimina obiectele nedorite.
iPhone 5, unul dintre cele mai populare telefoane mobile din lume, are o cameră foto de 8 MP. Camera poate captura imagini mult mai rapid decât generaţia anterioară, la lumină scăzută, şi înregistrează videoclipuri HD de 1080p. De asemenea, include modul „Panoramă“ care permite utilizatorului să fotografieze până la un unghi de 240 de grade. Giroscopul, cipul A6 şi camera lucrează împreună pentru a crea o imagine panoramică unitară la o rezoluţie înaltă de până la 28 megapixeli. Camera oferă posibilitate de a face fotografii şi în timp ce înregistrează.
Nokia nu mai este liderul mondial în producţia de telefoane, însă, când vine vorba de tehnologia folosită pentru camera foto, rămâne în top. Finlandezii au lansat Lumia 925 cu cameră de 8 MP, iar majoritatea analiştilor au confirmat că este cea mai bună cameră de pe un smartphone. Nokia Lumia 925 include PureView, cea mai avansată tehnologie optică şi software foto-video de generaţie următoare pentru capturarea de imagini mai clare şi detaliate, inclusiv realizarea celor mai bune imagini în condiţii de iluminare redusă. La ora redactării acestui articol, finlandezii pregătesc, la New York, un eveniment la care vor lansa un smartphone cu cameră foto cu senzor de 41 MP.
Indiferent de numărul megapixelilor sau de tehnologia folosită, un lucru este cert: smartphone-urile au devenit gadgetul preferat al celor care vor să captureze imagini şi să le trimită prietenilor sau să le încarce pe site-urile de socializare.
Smartphone-urile distrug piaţa aparatele foto compacte
17 iulie 2013, 23:02
Ultima modificare în 18 iulie 2013, 02:02
Piaţa aparatelor foto compacte se contractă cu 10% în fiecare an, iar responsabile de acest lucru sunt smarthpone-urile, care vin echipate cu camere foto din ce în ce mai performante
Etichete:
Publicat in categoriile: HI-TECH
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: HI-TECH
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook