‘Am venit cu ceva vreme în urmă şi am promis 4 milioane de lei pentru devierea râului Murători, iar lucrările sunt finalizate, inclusiv digul de protecţie în acea zonă. Astăzi am verificat lucrările de deviere a râului Becaş, lucrările sunt în grafic, sunt realizate aproximativ 30%, avem toate premisele să credem că până la sfârşitul lunii august va fi finalizată şi lucrarea de deviere a Becaşului. Sunt necesare încă 7,4 milioane pentru această lucrare, am identificat suma necesară şi în maxim două săptămâni sumele vor fi disponibile şi vor ajunge către constructor pentru a putea finaliza în termen acele lucrări. Deci, ce am promis am realizat şi în perioada următoare ne focalizăm atenţia pentru a putea finanţa şi celelalte lucrări de deviere a Someşului’, a declarat, vineri, pe şantierul pistei, Lucia Varga.
Pe 26 aprilie, ministrul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, vicepremierul Liviu Dragnea, spunea că noua pistă a Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca trebuie finalizată până la mijlocul lunii octombrie, declarând că acest lucru se joacă ‘cu demisiile pe masă’ ale celor responsabili.
Pe 7 iunie, Liviu Dragnea se arăta nemulţumit de demersurile CJ Cluj în ceea ce priveşte respectarea termenelor de execuţie a noii piste a Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca. El a declarat atunci că este în pericol termenul de 15 octombrie, fixat iniţial pentru darea în folosinţă a pistei. ‘Acum suntem în situaţia în care aşteptăm de la Consiliul Judeţean identificarea tuturor proprietarilor, pentru că e nevoie de exproprieri. Vă spun cu sinceritate că sunt surprins, pentru că acum o lună şi ceva nimeni de la Consiliul Judeţean n-a spus că ar fi o problemă’, a punctat Liviu Dragnea. El a spus că din cauza condiţiilor vechii piste, compania aeriană Lufthansa intenţiona să se retragă de pe aeroportul clujean, dar că între timp au fost îndeplinite condiţiile cerute de compania germană pentru vechea pistă.
Pe 16 iunie 2011, CJ Cluj anunţa că prima parte, de 2.100 de metri, a viitoarei piste de 3.500 de metri a Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca ar urma să fie construită de o asociere de trei firme, contra sumei de 137 de milioane de lei, în urma organizării licitaţiei. Costul total al pistei de 3.500 de metri ar urma să se ridice la 78 de milioane de euro.
Pe 8 septembrie 2011 s-a dat startul lucrărilor de execuţie a noii piste a Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, lucrări care trebuiau încheiate în termen de şase luni.
Sursa: Agerpres