O florărie online, deschisă în 2010, ajunge anul acesta la 1 milion de euro cifră de afaceri. Pare puțin pentru un lider, însă în contextul în care întreaga piață este de 100 de milioane, iar 5% vine din online, afacerea are foarte mult potențial.Atât de mult încât 2 fonduri de investiții au sărit deja cu propuneri de achiziție pentru Floria, însă proprietarul, Mugur Frunzetti (37 de ani), nu este încă interesat de un exit. Ba mai mult, și-a pregătit o strategie de dezvoltare pentru următorii 3 ani care va permite extinderea brandului și în alte direcții, atât în mediul online cât și cel offline.
De menţionat că tânărul om de afaceri a avut câteva exituri în întreaga sa carieră antreprenorială. A renunţat la partea sa într-o companie de brokeraj în asigurări, respectiv un magazin online de IT& C (Marketonline). Pe acesta din urmă, a încasat jumătate de milion de euro, bani care au fost folosiți, printre altele, la punerea pe picioare a florăriei online. 
Un start up de câteva zeci de mii de euro
Investiția inițială în Floria a fost de 30.000 de euro, sumă suplimentată până la 50.000 de euro, însă în doi ani a ajuns liderul pieței. ”Nu este un business în care primești și o a doua șansă, așa că am vrut să vindem flori la un preț corect, dar în același timp clientul să primească și servicii corecte”, spune Mugur Frunzetti, menționând că, tocmai pentru a-și respecta aceste principii, chiar dacă în zilele speciale cererile abundă, Floria nu va prelua mai mult de 1.000 de comenzi atunci.
Deși a avut experiența unui alt business online, antreprenorul spune că este o diferență majoră între o afacere pe zona de IT și o alta pe nișa florilor. ”1.000 de buchete de flori ocupă spațiul în care s-ar putea depozita 10.000 de laptopuri. Mai mult, este de 3 ori mai scump să livrezi un buchet de flori decât un calculator”, spune acesta, menționând că regula sa de bază este ca de la sediul florăriei, curierul să nu plece către clienți cu mai mult de 5 buchete deodată, tocmai pentru a face livrările în timpul pe care și l-a asumat, adică 2 ore.
Aproape 200 de clienți au cumpărat cel puțin 20 de buchete în 3 ani
În lumea florilor, statisticile sunt totul. Astfel, potrivit reprezentantului Floria, un român cheltuie, în medie, 5 euro pentru flori în decursul unui an. Mai mult, 90% dintre florile cerute sunt trandafirii. Același procent arată că românii preferă să comande de azi pe azi, însă 75% dintre ei achită cu cardul. Dintre clienții florăriei online, 80% se reîntorc pe site pentru comenzi noi. Așa se face că, în 3 ani de zile, 176 de clienții persoane fizice au cumpărat mai mult de 20 de buchete de flori. ”În zilele normale (excepție Ziua Îndrăgostiților, 1 și 8 martie, zile de nume etc n.red) avem între 100 și 150 de comenzi pe zi”, spune Mugur Frunzetti, menționând că anul acesta comanda medie a crescut la 205 lei, față de 175 de lei în 2012.