În ciuda precedentei strategii a Apple privind ecranele tactile (touchscreen), răspândacii de zvonuri insistă că Apple caută să vină cu ecrane mai mari atât pentru iPhone, cât şi pentru iPad, esenţial pentru a urma Samsung în creşterea mărimii ecranelor pentru produsele sale, scrie The Atlantic Wire.
Zvonurile despre un smartphone-tabletă (phablet) şi o tabletă uriaşă au apărut prima oară în iunie, atunci când au sunat la fel de credibil ca orice zvon Apple (nu foarte). Când Apple a surprins cu iPhone-ul de 4 inch, CEO Tim Cook aproape că a tăiat orice aşteptare de a avea în viitor produse cu ecran mai mare. „iPhone 5 asigură de asemenea un ecran de mărime mai mare, fără să sacrifice utilizarea cu o singură mână pe care clienţii noştri o iubesc”, a spus Cook la acea vreme.
Numai că, ieri, The Wall Street Journal a avut surse care au spus din  nou că Apple ar putea fi merge către produse mai mari. „În lunile recente, Apple s-a interesat de prototipul smartphone cu ecrane mai mari de 4 inch şi de asemenea a solicitat modele de ecrane pentru noua tabletă care să aibă o diagonală de cel puţin 13 inchi”, au declarat sursele pentru WSJ.
În timp ce proliferarea în viitor a phablet-elor nu poate fi negată, Apple nu a fost niciodată o companie care să urmeze tendinţele. Articolul WSJ vrea să se asigure că are acoperire pentru pariul său probabil, menţionând câteva semne mari de întrebare.
Este încă neclar dacă aceste modele vor apărea pe piaţă. Compania americană deseori testează diferite modele pentru produsele sale pe care le rafinează în timpul dezvoltării.
Cu toate acestea, toţi ciudaţii din domeniul tehnologiei au luat acest material al WSJ aproape ca un fapt apropiat. “Cred că marea ştire este că noul Apple nu rămâne la vechile sale valori. Piaţa vrea un ecran mai mare, a scris pe Tweeter reporterul Mark Gurman, un as în zvonuri despre Apple.
Şi TechCrunch a numit perspectiva “un curs sensibil”. “Digits”, un al blog al WSJ, amintea cititorilor că Samsung a prins elita vânzătorilor de telefoane cu strategia “un telefon pentru fiecare, de orice mărime”.
“După ce şi-a câştigat o poziţie dominant pe segmentul cel mai profitabil al vârfurilor de gamă, face sens pentru Apple să-şi extindă portofoliile de produse pe alte segmentele mari neacoperite”, spune un analist.
Rar se întâmplă ca Apple să facă lucrurile aşa cum spun analiştii.
Între timp, pe baza altor zvonuri despre Apple, WSJ a reiterat viitoarea ofertă de iPhone care va ajunge pe piaţă în această toamnă. În Septemberie, sau prin apropiere, Cook va prezenta un telefon ieftin, probabil în intervalul 300-400 dolari, împreună cu un iPhone 5 reîmprospătat.