Nissan, Toyota, Honda şi Mitsubishi au convenit să împartă costurile pentru a ajuta la construirea a încă 12.000 de staţii de încărcare, incluzând 4.000 de puncte rapide de încărcare, au anunţat luni companiile nipone, fără a preciza intervalul de timp în care se va realiza proiectul. Japonia deţine în prezent aproximativ 4.700 staţii de încărcare, dintre care o treime sunt din categoria staţiilor rapide, considerate insuficiente.
Producătorii auto japonezi s-au orientat, în ultimii ani, către producţia de vehicule cu emisii zero, deşi maşinile electrice nu au reuşit să fie vândute pe scară mare din cauza problemelor legate de preţurile ridicate. În ultimul timp, competiţia s-a intensificat, prin modelul S al Tesla, care a dezvăluit luna trecută un sistem care poate înlocui o baterie descărcată de maşină în 90 de secunde, mai repede decât ar dura să umple rezervorul unei maşini pe benzină.
‘Producătorii auto japonezi sunt lideri mondiali în dezvoltarea şi comercializarea maşinilor electrice. Pentru a atinge un volum de vânzări mai mare, producătorii trebuie să rezolve problema costului iniţial mai ridicat’, a declarat Ali Izadi-Najafabadi, un analist din Tokyo la Bloomberg New Energy Finance.
Săptămâna trecută, alianţa Renault-Nissan a anunţat că a vândut 100.000 de vehicule electrice pe plan mondial, iar cel mai bine vândut model electric din lume este Nissan Leaf.
Din total, aproximativ 30.000 de unităţi Nissan Leaf au fost vândute în SUA, 28.000 în Japonia şi 12.000 în Europa, în timp ce Renault a vândut 30.000 de vehicule electrice.
Cei doi producători auto au început vânzarea modelelor electrice în decembrie 2010, când Nissan a lansat modelul Leaf.
Până la sfârşitul anului fiscal 2016, Renault şi Nissan intenţionează să vândă pe plan mondial 1,5 milioane de vehicule electrice dar analiştii susţin că acest obiectiv este puţin probabil să fie îndeplinit.
Sursa: Agerpres