Milioane de consumatori comentează pe rețelele sociale. Îi ascultă companiile? Răspunsul este: „din ce în ce mai mult“. Doar o treime dintre consumatori folosesc acest canal de comunicare ca serviciu pentru clienţi, fiind mai mult interesaţi de căutarea de reduceri şi realizarea de cumpărături, potrivit furnizorului global de soluţii integrate pentru comunicaţii de business Interactive Intelligence Group.
“În mod cert, clienţii şi companiile private interacţionează prin intermediul social media, această tendinţă fiind din ce în ce mai vizibilă în întreaga lume, iar studiul nostru global a arătat preferinţa clienţilor de a lăuda un serviciu sau produs bun, şi nu de a reclama o experienţă neplăcută. Putem observa aceeaşi tendinţă şi în Europa de Est, însă atunci când o persoană comentează cu privire la o experienţă neplăcută, companiile care acordă atenţie activităţii din social media încearcă să izoleze şi să rezolve problema, deoarece înţeleg impactul pe care aceasta îl poate avea asupra afacerii lor”, a apreciat Marcin Grygielski, Manager Teritorial pentru Europa de Est al Interactive Intelligence.
Potrivit informaţiilor deţinute de Interactive Intelligence, mai mult de 60% dintre clienţii care utilizează social media pentru a interacţiona cu companiile caută reduceri, 55% dintre ei urmăresc realizarea de cumpărături, în timp ce doar 37% utilizează social media ca serviciu pentru clienţi. Cu toate acestea, aproximativ o treime dintre companii utilizează în prezent acest canal pentru a oferi servicii de suport şi se estimează că numărul lor va creşte cu 15% în următorul an, întrucât popularitatea reţelelor de socializare a crescut continuu în ultimii ani.
“Tendinţa este aceea de a implica centrele de contact în activitatea din social media, pe măsură ce procesul devine din ce în ce mai automatizat, însă tot departamentul de marketing este cel care începe aceste interacţiuni prin monitorizarea manuală a activităţii de pe reţelele de socializare, filtrarea răspunsurilor care trebuie prelucrate şi transferul activităţii către departamentele abilitate, care trebuie să răspundă”, a explicat Marcin Grygielski.
Social media este preferată de aproximativ 45% dintre clienţii cu vârsta sub 24 de ani şi de mai mult de 55% dintre clienţii cu vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani, preferinţa pentru acest canal de interacţiune scăzând pe măsură ce clienţii înaintează în vârstă.
Potrivit celor mai recente statistici privind utilizarea social media, aproximativ 90% dintre utilizatorii de Internet din Europa accesează reţelele de socializare în mod regulat, mai mult de jumătate dintre aceştia utilizând cel puţin un website de socializare în fiecare zi. Dintre utilizatori, 45% şi-au exprimat opinia în legătură cu produsele sau serviciile unei companii prin intermediul comentariilor postate pe reţelele de socializare.