Consiliul Concurenţei a autorizat preluarea a 20 din cele 24 de hipermarketuri Real din România de către Auchan. Tranzacţia a fost autorizată cu condiţia respectării unor angajamente asumate voluntar de părţile implicate pe două pieţe relevante, respectiv Craiova şi Târgu-Mureş, informează autoritatea de concurenţă
Astfel, Auchan şi-a luat angajamentul de a nu creşte preţurile de vânzare cu mai mult de 5% faţă de media preţurilor altor magazine din reţea, pentru o perioadă de trei ani.
De asemenea, acesta şi-a asumat obligaţia de a nu deschide noi magazine pe cele două pieţe, pentru o perioadă de cinci ani. În aceste condiţii, analiza Consiliului Concurenţei a determinat faptul că operaţiunea de concentrare economică nu ridică obstacole semnificative în calea concurenţei efective, în special ca urmare a creării sau consolidării unei poziţii dominante pe pieţele relevante identificate.
"Consumatorii au posibilităţi reale de alegere în majoritatea zonelor geografice analizate. În plus, angajamentele asumate de părţi asigură o funcţionare corectă a acestor pieţe şi pe viitor. Pe majoritatea pieţelor analizate au avut loc deschideri de noi magazine şi nu există bariere semnificative care să influenţeze intrarea pe piaţa de retail din România", spuen Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, într-un comunicar remis presei.
Tranzacţia a fost iniţial notificată Comisiei Europene, dar autoritatea de concurenţă din România a fost considerată mai bine plasată pentru o analiză mai detaliată asupra posibilităţii de restrangere a concurenţei pe piaţa românească.
Retailerul francez Auchan a cumpărat, în noiembrie anul trecut, de la Metro Group hipermarketurile Real din Polonia, România, Rusia şi Ucraina, în urma unei tranzacții de 1,1 miliarde de euro.
Concret, Auchan a cumpărat 91 de hipermarketuri Real din Polonia, Rusia, România şi Ucraina, plus 13 galerii comerciale (în Rusia şi România).
În aceste patru ţări, Real a realizat o cifră de afaceri de peste 2,6 miliarde de euro fără taxe în 2011, şi are 20 000 de angajaţi. Auchan, la rândul său, numără 98 de hipermarketuri şi peste 65 000 de colaboratori în aceste ţări.
În România, grupul german deţine 32 de magazine Metro Cash&Carry şi 24 de hipermarketuri Real. Anul trecut, vânzările Real au crescut de la 627 milioane euro la 650,5 milioane euro. real,- Hypermarket a intrat pe piaţa de retail din România în martie 2006, când a deschis primul magazin în Timişoara.
Al 12-lea grup de distribuţie din lume, Grupul Auchan este prezent în 12 ţări şi este organizat pe 5 mari divizii: hipermarketuri (655 magazine integrate şi 23 în mandate de gestiune, asociate şi în franciză), supermarketuri (767 integrate şi 1665 în franciză sau asociate), divizia imobiliară (Immochan), banca (Oney Banca Accord) şi e-commerce, cărora li se adaugă alte activităţi şi direcţii de creştere.
Auchan a deschis primul hipermarket din România în noiembrie 2006 şi a crescut până la o rețea de 11 unităţi. În 2012, cifra de afaceri a Auchan România a fost de 442,9 milioane euro, în creștere cu 25% comparativ cu anul anterior.
După preluarea Real de către Auchan, topul hipermarketurilor din România este format din Kaufland (85 de hipermarketuri), Auchan (31) și Carrefour (24).