Cei cu venituri peste medie, care nu timp să petreacă un concediu la mare din cauza jobului solicitant sau care au copii prea mici pentru a călători sunt clienţii predilecţi ai piscinelor de lux din Capitală, care aparțin de spa-uri, cluburi sau săli de fitness exclusiviste. Proprietarii care au avut spațiu suficient, dar și inspirația de a construi piscine exterioare au cele mai mari profituri în anotimpul cald, întrucât acestea sunt cele mai căutate. Piscinele interioare sunt mai preferate în restul anului, iar vara vin aici mai ales cei care nu au voie să se expună la soare prea mult sau cei care vor să învețe să înoate. Pentru familiști sau pentru cei care caută liniște și servicii premium, piscinele de lux din Capitală sau din județul Ilfov sunt cea mai frecventă alegere.
Leonard Mândruță, marketing manager la o firmă din București, a început să meargă tot mai des la piscină în Capitală după ce i s-a născut primul copil: „Am căutat liniște, curățenie și mai ales un loc unde cea mică să nu se plictisească și să putem avea grijă de ea“. Ca Leonard sunt mulţi, aşa că nu este de mirare că cei din business au sesizat imediat potenţialul: de câțiva ani, cele mai multe dintre cluburi au și piscine de agrement, unde cei mici înoată şi se joacă sub supravegherea instructorilor.
Abonat sau vizitator?
Pppartea bună la piscinele exterioare este că aproape toate sunt disponibile fără abonament, în timp ce bazinele acoperite necesită plata în avans pe o lună, cel puţin. Pentru unul dintre cele mai luxoase cluburi de sport şi wellness din Capitală, Pescariu Sports, încasările piscinei exterioare, construită de-abia anul trecut, au reprezentat aproximativ 30% din încasările totale ale clubului din luna trecută. „Această piscină este deschisă de la începutul lunii mai până spre sfârşitul lui septembrie, în funcţie de vreme. În rest, avem deschisă permanent piscina acoperită, care se adresează însă numai membrilor şi nu poate fi luată în considerare separat de celelalte facilităţi ale clubului“, spune Valentina Vasilescu, marketing manager la Pescariu Sports. Pepiniera abonamentelor rămâne însă segmentul corporate, mai ales în cazul cluburilor de fitness care au şi piscină. De altfel, la cele mai multe dintre acestea, piscina este disponibilă doar cu abonament, pentru a spori numărul abonaţilor individuali. Pentru cei care vor doar un weekend de bălăceală lunar, tot piscinele exterioare rămân alternativa.
De plăcere, de nevoie
La mare căutare a început să fie Aqua Gym, care îmbină relaxarea la piscină cu fitness-ul. Abonamentele lunare de 12 ședinţe costă între 250 și 450 de lei, în funcție de club. O distracţie la mare căutare printre tinerii cu venituri peste medie sunt petrecerile organizate la piscine, în weekend, cu muzică și spumă, din partea casei de cele mai multe ori. Ceea ce nu se poate spune despre băuturi, prosoape, șezlonguri sau mâncare, care au prețuri piperate. Banii nu sunt însă o problemă pentru cei care caută o astfel de relaxare, după cum ne spune Andreea Pautov, marketing manager la World Class, care deține 9 cluburi în țară, unde vin peste 20.000 de clienți anual. Aceștia sunt „ca și medie, persoane cu studii superioare şi venituri peste medie: 30% corporatişti, 70% persoane private, cu un core age target de 25-40 de ani“. O promoţie este însă oricând binevenită, aşa că merită să urmăriţi site-urile de reduceri, unde cluburile cu piscine se întrec în oferte şi cu 50% mai mici decât în mod normal, pentru zile de relaxare la „marea din jungla urbană“.