Creșterea de 141% este justificată atât prin atragerea în portfoliul PayU a peste 200 de noi magazine din retail în ultimul an, de creșterea încrederii cumpărătorilor în plățile online, dar și de intrarea unor jucători de talia Carrefour – cu primul hipermarket online ce ofera produse alimentare, cosmetice si de igiena casei cu livrare la domiciliu – care vor influența semnificativ piața de plăți online.
“Carrefour este un jucător cu un puternic impact în rândul utilizatorilor online. Este singura companie cunoscută de majoritatea românilor care a introdus plata cu cardul online ca metodă exclusivă de plată pe site. Pentru ca acest lucru să fie posibil, s-a implementat sistemul de refund astfel încât, dacă un client comandă un produs care nu se află pe stoc, suma aferentă este deblocată imediat, nefiindu-i retrasă de pe card. Modalitatea de implementare, alături de serviciile oferite și standardele stabilite de un jucător atât de mare vor conduce inevitabil la creșterea încrederii utilizatorilor în comerțul electronic în general și în plata online în special“, explică Rareș Florea, Online Sales Manager PayU România.
“Decizia de a implementa doar plata online pe www.carrefour-online.ro ar putea părea curajoasă la o primă vedere. Evoluția magazinului de la lansarea sa in 15 Aprilie 2013 și până acum demonstrează însă că românii nu au ezitări în a plăti online dacă au încredere în serviciile și produse oferite de comerciant.Beneficiile comerțului electronic pentru cumpărători sunt confortul, rapiditatea și simplitatea, dar pentru ca aceste beneficii să fie reale este nevoie ca întreaga experiență să se desfășoare online: informare, comandă, plată”, afirmă Radu Butufei, Director E-Commerce Carrefour România.
Creșterea industriei de e-tail se manifestă însă pe toate segmentele reprezentative. Fashion continuă să fie domeniul vedetă, înregistrând o evoluție de 450%, în primul rând ca rezultat al apariției unui număr mare de magazine online noi. Printre segmentele cu evoluție foarte bună se numără IT&C (83%) și cadouri (70%).
Valoarea medie a coșului de cumpărături a fost în perioada ianuarie-iulie 2013 de 45 de euro, față de 65 de euro în urmă cu un an, explicația rezidând în diversificarea foarte puternică a ofertei magazinelor online și în creșterea numărului acestora.
Peste 1000 de magazine online de retail utilizează în prezent soluțiile de plată PayU, printre cele mai importante numărându-se, PC Garage, Elefant.ro, Fashion Days, F64, Floria, Floridelux.ro, Cărturești, Il Passo, Yokko, Librariile Humanitas, TinaR, Nissa, Miniprix, eMag, Carrefour-Online, etc.
În România, PayU este lider pe piața de plăți online, cu peste 2,8 milioane de tranzacții procesate în 2012, în valoare de 176,4 milioane de euro și o cotă de 80% din volumul total al Romcard. Din 2006 până în prezent, compania a procesat 87% din volumul total al plăților online declarat de către jucătorii din piață.
PayU este furnizor de soluții eCommerce integrate, deținut de Naspers Ltd, un grup multinațional, cu operațiuni în 131 de țări în domenii ca media, Internet sau eCommerce. Compania desfășoară operațiuni de integrare plăți online pentru peste 18.000 de companii din Europa, Asia și Africa, oferind plăți online simple și sigure către aproximativ 300 milioane de utilizatori de Internet.