Televiziunea a rămas tipul dominant de media în ceea ce privește investițiile în publicitate (cu 59% cotă de piață și 3,5% creștere la nivel global), și se pare că își va menține poziția cel puțin pe termen scurt. Totuși, bugetele de publicitate tv (încă) generoase nu au fost imune la problemele economice din Europa, înregistrând o scădere de 2,9% în regiune.

Tendința descrescătoare în ceea ce privește reclamele în presă a continuat și în primul trimestru din 2013, în ceea ce privește cheltuielile pentru reviste și ziare (-2,8%, respectiv -4,7%).

Concret, cheltuielile pentru publicitate în ziare au scăzut în America de Nord, Europa și Asia-Pacific, în timp ce cheltuielile pentru publicitate în reviste au scăzut în Europa, Asia-Pacific, America Latina și Orientul Mijlociu & Africa, susținând ideea că publicitatea în presă este în scădere la nivel global. Cu toate acestea, cele două tipuri media combinate dețin aproape 30% din media, validând faptul că acest canal de comunicare este încă un jucător puternic în mixul de media.

Online-ul prinde viteză

Publicitatea afisată prin intermediul Internetului, deși măsurată la nivelul unui număr mai mic de țări, a crescut în mod semnificativ, cu 26,3% în primul trimestru al acestui an (în zona Asia-Pacific s-a înregistrat creștere de 33.2%, America Latină -48,2%). Inclusiv în Europa, publicitatea online a sfidat contextul general mai puțin favorabil, și a crescut cu 10,4%.

“Avem creșteri mai puțin abrupte pentru cheltuielile în publicitatea TV și scăderi neglijabile în print, făcând loc pentru creștere în spațiul digital”, observă Randall Beard, manager global, Advertiser Solutions for Nielsen.
 
Deși cheltuielile pentru publicitate la nivel global au crescut doar moderat raportat la anul anterior, 2013 s-a dovedit a fi un an bun pentru cheltuieli pentru industrie și servicii (crestere de 8%), arată același raport; cheltuielile pentru publicitate în industrie, agricultură și proprietăți au crescut cel mai mult (28,7 % la nivel global)

Bunurile de larg consum (FMCG), cel mai valoros și de lungă durată jucător în creșterile sectoriale, nu prezintă semne de încetinire – creștere de 6,1%, în primul trimestru.
Subsectorul băuturilor a condus creșterea la nivel global, cu 9,7%. Cheltuielile cu publicitatea au crescut, de asemenea, în sectorul cosmeticelor și produselor de toaletă – 5,6 procente.

La polul opus, sectoarele financiar și auto au fost puternic influențate de criza economică – publicitatea a scăzut cu 2,9%, respectiv 5,1%. Categoria vehiculelor comerciale din cadrul sectorului auto a cunoscut cea mai mare scădere – 23%, în timp ce publicitatea în investiții și economii și carduri de servicii au coborat fiecare cu 14%, în sectorul financiar.

Nielsen Global AdView Pulse măsoară cheltuielile în ceea ce priveşte publicitatea pentru TV, ziare, reviste, radio, outdoor, cinema şi internet. Informaţiile sunt bazate în principal pe cardurile de rating publicate.