Henkel, producătorul german al detergentului Persil, a înregistrat, în trimestrul al doilea al acestui an, vânzări globale de 4,28 mld. euro, cu aproape 2% mai mult decât anul anterior. Profitul operaţional ajustat a crescut cu și el cu 8,2 %, până la 660 milioane euro.
“Ne aşteptăm ca mediul economic să fie în continuare dificil. Prin urmare, noi ne vom îmbunătăţi competitivitatea, vom continua să ne adaptăm, simplificăm şi accelerăm procesele pentru a fi mai flexibili şi mai eficienţi în contextul volatil de pe pieţele pe care activăm,” a declarat Kasper Rorsted, CEO Henkel.
În ceea ce priveşte întregul an fiscal 2013, Rorsted Rorsted se aşteaptă la ”o creştere organică a vânzărilor între 3% şi 5%. În plus, compania anticipează să atingă o valoare ajustată a indicatorului return on sales (EBIT) de cca 14,5% şi o creştere a câştigurilor ajustate per acţiune preferenţială cu cca 10%”.
Vânzările Henkel din trimestrul doi al acestui an au atins valoarea de 4,286 mld. euro, ceea ce înseamnă o creştere cu 1,9%, comparativ cu aceeaşi perioadă anului trecut.
Organic, după luarea în considerare a impactului cursului valutar şi a achiziţiilor/vânzărilor, vânzările au crescut cu 4 procente.
Profitul operaţional ajustat a crescut cu 8,2%, de la 609 milioane euro la 660 milioane euro, iar indicatorul ajustat return on sales (EBIT margin) a crescut cu 0,9 puncte procentuale, atingând în finalul trimestrului valoarea de 15,4%. După deduceri, venitul net a fost de 418 milioane euro (vs. 394 milioane euro în perioada de comparaţie).
Câştigurile per acţiune preferenţială (EPS) au crescut cu 12,2%, până la 2,03 euro.