Când este vorba să aleagă superbrandurile pe care să le acceseze, românii preferă în special produsele germane. Cele românești ocupă doar 25% din preferințele cetățenilor noștri, un loc aparte ocupând televiziunile, ceaiurile de la Plafar, medicamentele de la Catena și untdelemn de la Bunica.
Superbrands România a încheiat faza de jurizare și de cercetare de piață, ca primă etapă în ediția pentru 2013, aflată acum în plină derulare. Aproximativ 300 de branduri din 52 de categorii de produse şi servicii s-au calificat pentru statutul de Superbrand în România, în cadrul ediției a 6-a a programului Superbrands.
Grupul celor 15 branduri lider în programul Superbrands pe 2013 include: Pampers, Mercedes-Benz, Dr. Oetker, BMW, Ariel, National Geographic Channel, Samsung, Gillette, Bosch, Audi, Antena 1, Pro TV, Facebook, Discovery Channel, Nivea.
Grupul celor 15 Superbrands considerate anul acesta de români ca fiind Superbrands este dominat de branduri germane, branduri aspiraționale pentru majoritatea consumatorilor români. Mercedes- Benz, BMW și Dr Oetker sunt în grupul brandurilor lider, chiar dacă majoritatea respondenților doar le doresc. Procter & Gamble este compania care propulsează anul acesta trei branduri în grupul liderilor Superbrands: Pampers, Ariel și Gilette.
Brandurile locale se mențin în preferințele consumatorilor români, aproximativ 25% dintre brandurile validate Superbrand fiind branduri românești. Grupul brandurilor românești apreciate de români ca fiind Superbrands sunt: Antena 1, PRO TV, BCR, Banca Transilvania, Catena, Borsec, Napolact, Timișoreana, Plafar, Ursus, Scandia Sibiu, eMag, Dedeman, Bunica, Radio Zu.
Lista brandurilor eligibile pentru statutul Superbrands a fost obținută în baza metodologiei internaționale Superbrands care cuprinde două etape importante. În prima etapă, Consiliul Superbrands, alcătuit din 25 de specialiști în management, marketing, comunicare și branding, a asigurat selecția calitativă a listei de branduri, evaluând 1.395 de branduri din 52 de categorii.
Criteriile luate în considerare în procesul de selecție au fost încredere, calitate şi diferenţiere pe piaţă, aplicate în toate programele ce se desfășoară în lume. În urma acestei selecții, 578 de branduri calificate au fost incluse în cercetarea de piață, realizată de către Superbrands România cu sprijinul IPSOS, pe un eșantion reprezentativ de 1.500 de consumatori români, la nivel urban.