Parlamentul European a votat, la 11 septembrie, pentru limitarea cotei de participaţie a biocarburanţilor de primă generaţie (din culturi agricole) la atingerea ţintei de 10% energie regenerabilă din totalul energiei utilizate în sectorul de transporturi până în 2020.
Cu toate acestea, europarlamentarii au decis să nu se ia în considerare emisiile provenite din schimbarea indirectă a destinaţiei terenurilor (ILUC) pentru producerea de biocombustibili până în 2020.
ILUC are loc atunci când terenurile folosite iniţial pentru producţia de hrană sunt convertite pentru producţia de biocombustibili. Astfel, culturile destinate alimentaţiei sunt ”mutate” pe terenuri non-agricole ce stochează dioxidul de carbon (păduri, zone umede), provocând astfel creşterea emisiilor de gaze cu efect de seră.
”Votul de azi ridică problema disponibilităţii Parlamentului European de a aduce pe calea cea bună politica UE în domeniul biocarburanţilor. Până când un acord nu va fi stabilit, este incert care va fi viitorul biocarburanţilor atât pentru investitori, cât şi pentru mediu. În schimb, există siguranţa faptului că cetăţenii europeni vor trebui să plătească în continuare în următorii şapte ani pentru biocarburanţii care poluează mai mult decât combustibilii fosili pe care ar trebui să-i înlocuiască”, a declarat Nuşa Urbancic, manager pentru combustibili sustenabili în cadrul Federaţiei Transport and Environment din Bruxelles.