Operatorii aerieni din Europa au anunţat creşterea cererii cu 3,7% în iulie, comparativ cu perioada similară din 2012, dar în iunie avansul a fost de 5,3%, datorită îmbunătăţirii mediului de afaceri.

După ieşirea zonei euro din recesiune, în trimestrul doi din 2013, a crescut optimismul privind performanţele din regiune în a doua parte a anului.

Cu excepţia Braziliei, toate pieţele interne au raportat majorarea cererii în iulie, dar ritmul de creştere în rândul statelor diferă semnificativ: de la 11,9% în Rusia, 10,7% în China, 5,7% în Japonia la 1,5% în SUA. Traficul total a urcat cu 4,8% în iulie, comparativ cu perioada similară din 2012.

‘Creşterea economică şi conectivitatea merg mână în mână. Într-adevăr, conectivitatea creează locuri de muncă şi sprijină avansul economiei. Deci, este un motiv bun ca sustenabilitatea aviaţiei pe termen lung să fie analizată la adunarea Organizaţiei Internaţionale a Aviaţiei Civile (ICAO) de la sfârşitul acestei luni’, a declarat Tony Tyler, directorul general al IATA.
Creșterea pe cargo, modestă
Transporturile internaţionale aeriene de mărfuri au înregistrat, în luna iulie 2013, o uşoară creştere, continuând astfel trendul ascendent remarcat în luna iunie.

Volumul transportului internaţional de marfă exprimat în tone-kilometri a crescut cu 1,2% în luna iulie a acestui an, faţă de luna iulie a anului trecut. Ca o consecinţă directă a creşterii din luna iulie, volumele de transport aerian se află la cel mai înalt nivel de la jumătatea lui 2011.

Totodată, capacitatea de transport a crescut în iulie 2013 cu 3,4% faţă de iulie 2012, scăzând factorul de încărcare până la 43,3%. Cu toate acestea, factorii de încărcare s-au stabilizat faţă de perioada anterioară din 2013.

‘Creşterea este încurajatoare, în special în Europa. Cu toate acestea, este prematur să spunem că transportul aerian de mărfuri ar putea să-şi revină şi să părăsească nivelul demoralizator la care s-a aflat în ultimele 18 luni. Slăbiciunea înregistrată pe pieţele de marfă din Asia-Pacific şi deteriorarea climatului politic în anumite zone din Orientul Mijlociu oferă motive suficiente pentru păstrarea unui comportament prudent’, a declarat Tony Tyler, directorul general al IATA.
Sursa: Agerpres