”Momentan, cele mai multe solicitări apar pe zona de minivacanţe, care încep de la pachete pentru o jumătate de zi şi se întind pe două-trei zile. Pe de altă parte, adulţii au un apetit din ce în ce mai crescut pentru turismul de aventură. Tonul l-au dat în ultimii ani companiile care şi-au dus angajaţii în team building”, spune Enea.
Altfel, pentru a creşte vânzările pe acest segment, consultantul Best Tourism crede că agenţiile au nevoie în primul rând de parteneri serioşi, care să înţeleagă de ce o agenţie de turism îşi pune un adaos de 5 – 10% atunci când vinde un pachet turistic.
Practic, în cazul în care vinzi pachetele unei pensiuni, de regulă vei nimeri peste una care se va strădui din toate puterile să convingă turistul ca data viitoare să nu mai apeleze la agenţia de turism.
”Nu că-i mai ieftin pachetul. Îl dă exact cu acelaşi preţ, dar pensiunea doreşte să păstreze tot comisionul pentru ea. În toată lumea civilizată, agenţiile de turism sunt extrem de protejate de hotelieri. Tu, dacă ai o investiţie la poalele muntelui şi bugetul tău de promovare nu acoperă nici măcar o minimă vizibilitate, cum poţi să nu observi că-n România sunt peste 1.500 de agenţii de turism active care te pot promova în toată ţară?”, adaugă Enea.
Pentru că aşa fac agenţiile: văd produsul, îl calibrează pe gustul publicului lor şi ştiu să explice serviciile, în aşa fel încât să nu apară dezamăgiri majore la faţa locului, apoi îl promovează.
Mai departe, îl pun pe site-ul lor, pe cataloage, prezintă oferta la târgurile de turism, pe google şi tot așa. ”În general, în România, agenţiile investesc cel mai mult în produsul turistic. Cu mult mai mult decât proprietarul pensiunii, al hotelului, al parcului de distracţie. Dar prea puţini proprietari de pensiuni, moteluri sau hoteluri mici înţeleg acest lucru şi nu au o atitudine profesionistă atunci când fac politică de preţ şi când abordează relaţia cu turistul. În aceste condiţii, cel mai bun canal de vânzare de la noi, agenţiile de turism, nu este folosit aproape deloc”, explică Enea.