Al doilea producător auto european, PSA Peugeot Citroen, ia în considerare vânzarea unei participaţii către grupul auto chinez Dongfeng Motor Corp, pentru a-şi finanţa extinderea în afara Europei, au declarat surse anonime pentru Bloomberg.
‘Discuţiile sunt în stadiu preliminar şi încă nu s-a decis nimic’, susţin sursele.
În urma vânzării participaţiei, familia Peugeot, care în prezent deţine 25,5% din acţiuni, ar putea pierde controlul companiei.
În primul semestru din 2013, PSA Peugeot Citroen a înregistrat pierderi operaţionale la divizia auto de 510 milioane de euro şi a pierdut din cota sa de piaţă din Europa.
În iulie, PSA Peugeot Citroen a inaugurat a treia fabrică din China, extinzându-se pe cea mai mare piaţă auto din lume, chiar dacă declinul cererii în Europa a determinat compania să concedieze angajaţi în Franţa.
Uzina, dezvoltată împreună cu grupul auto chinez Dongfeng Motor Corp, va produce modelele Sedan Citroen C-Elysee şi Peugeot 301.
Capacitatea anuală de producţie a PSA Peugeot Citroen va creşte cu două treimi, la 750.000 de unităţi, până la sfârşitul lui 2015.
În urma declinului semnificativ al vânzărilor PSA Peugeot Citroen în Europa, şeful companiei, Philippe Varin, a anunţat concedierea a peste 11.000 de angajaţi, vânzarea unor active de peste două miliarde de euro şi negocierea unei garanţii de stat de şapte miliarde de euro pentru divizia de finanţare Banque PSA.
Vânzările Peugeot în China au crescut în primele cinci luni din acest an cu 32%, la 232.960 unităţi, conform datelor publicate de Asociaţia Producătorilor de Automobile din China.
Anul acesta, compania vrea să vândă pe piaţa chineză 557.000 unităţi. China ar putea depăşi Franţa ca cea mai mare piaţă a Peugeot până în 2015, a estimat recent directorul operaţiunilor din Asia, Gregoire Olivier.
Anul trecut, General Motors şi PSA Peugeot Citroen au anunţat o alianţă menită să ducă la economii de cel puţin două miliarde de dolari anual, în următorii cinci ani. În octombrie, surse anonime au declarat că cele două companii caută modalităţi de a-şi combina operaţiunile lor din Europa, în a doua fază a programului lor de cooperare, dar discuţiile au fost oprite din cauza înrăutăţirii situaţiei financiare a companiei franceze, care a solicitat ajutor de stat.
Sursa: Agerpres