Noua Fabia ar trebui să ajungă la clienți undeva în a doua jumătate a lui 2014. Din punct de vedere al dimensiunilor și prețului, modelul se va încadra între micul Citigo și Rapid. Șeful departamentului de dezvoltare al companiei cehe, Frank Welsch, a explicat că „modelul Fabia a fost proiectat în același timp cu Rapid și Octavia așa că nu se va modifica mult în privința dimensiunilor. Va avea un design cu totul nou și proporții optimizate, așa că va fi ceva mai lat, mai scund și mai atractiv (n.n. – decât actuala variantă), dar va continua să fie o mașină foarte compactă”.
Deși în urmă cu doar câteva luni, când au apărut primele zvonuri despre dezvoltarea unei noi generații Fabia, se credea că vehiculul va beneficia de o variantă a platformei MQB a grupului Volkswagen, șeful de dezvoltare al mărcii cehe a dezmințit informația. „Mașina va utiliza cele mai noi și mai eficiente motoare din gama grupului Volkswagen ca și ultimele sisteme de infotainment,m dar nu și platforma MQB. Am văzut până acum această platformă pe modele din clasa Golf (n.n. – C). Următorul pas este adaptarea ei pentru modele de dimensiunile Passat și, în viitor, va ajunge și pe vehicule mai mici, ca Polo. Din nefericire, asta nu se va întâmpla în timp util pentru Fabia”, a menționat Welsch.
Oficialul Skoda a declarat și că nu va exista o versiune vRS, dar vor apărea altele. Va fi păstrată cu siguranță varianta estate pentru că „este populară pentru cei de la oraș și nici nu este prea scumpă”.
Mai multe detalii despre autoturismele care vor ajunge în următoarea perioadă în România, precum și despre cele mai noi modele prezentate la Frankfurt Motor Show puteți găsi în Suplimentul Auto care va apărea luni, 30 septembrie, împreună cu revista Capital și cu Evenimentul Zilei.