Răzvan Gaiţă, Anchor: “S-a mers pe o variantă reactivă şi nu proactivă faţă de Afi Palace Cotroceni”

Să restructureze, să renoveze şi să repoziţioneze cele două mall-uri dezvoltate în Capitală (Bucureşti Mall - 1999, Plaza România – 2004) - acesta este obiectivul declarat al lui Răzvan Gaiţă, directorul general al Anchor Grup. Nu va fi uşor: concurenţa a făcut ca performanțele financiare ale celor două centre comerciale să pălească pe piața locală.

Anchor Grup, pionierul pieţei de retail din România, anunţă un „facelift“ al celor două mall-uri din Bucureşti. Peste doi ani, în urma unor investiţii de 25 de milioane de euro în finisaje interioare, faţade şi îmbunătăţirea conceptului în general, cuvântul de ordine pentru Bucureşti Mall ar trebui să fie „fashion”, în timp ce  Plaza România va deveni „un mall de familie”, speră şeful Anchor.
„Suntem singurii care avem două mall-uri în Bucureşti şi măcar la capitolul ăsta ne considerăm lideri. Ne stăduim să rămânem în continuare un punct de atracţie, un fel de kilometrul zero al comerţului în Bucureşti (…) Avem o ţintă ambiţioasă de 100% grad de ocupare în Plaza la redeschidere”, spune Răzvan Gaiţă (foto).

Într-adevăr, ţinta e una ambiţioasă din moment ce, în prezent, gradul de ocupare este de 60% la Plaza România, iar la Bucureşti Mall ajunge la 80%.

Cel puţin în cazul Plaza România, de vină pentru lipsa mai multor chiriaşi sunt şi israelienii de la Africa Israel Investments Europe (AFI), care, la nici un kilometru distanţă, au deschis AFI Palace Cotroceni.

„S-a mers pe o variantă reactivă şi nu proactivă faţă de Afi Palace (…) Am început să înţelegem şi noi şi retailerii că acest business se face împreună. Chiriile au scăzut cu 10-20%. O opţiune în Plaza este extinderea zonei de birouri, mai exact extensia din partea de est a mall-ului să devină zonă de birouri”, precizează Răzvan Gaiţă, primul român numit la conducerea operaţiunilor dezvoltatorului turc în România, de la intrarea pe piaţa locală, în 1997, acesta preluând din luna mai atribuţiile deţinute anterior de Ali Ergun Ergen, din funcţia de CEO (director executiv).

Portofoliul Grupul Anchor include proiecte de retail, centre rezidenţiale şi clădiri de birouri. Printre dezvoltările Anchor Grup în România se numără Bucureşti Mall, primul centru comercial modern din România; Plaza România, Shopping MallDova, centru comercial deschis în Chişinău, Republica Moldova; Anchor Plaza, prima clădire de birouri de clasă A integrată cu un centru comercial şi InCity Residences, ansamblu rezidenţial situat în centrul oraşului. Valoarea totală a investiţiilor se ridică la peste 350 milioane de euro.

Anchor Grup este parte a FIBA Group, corporaţie turcă, ce deţine investiţii cheie în domeniul bancar, de leasing, asigurări şi management portuar. Cu un portofoliu extins de 74 de companii în peste 12 ţări ,  FIBA Group deţine în România şi Credit Europe Bank.