Producătorii auto din Europe se confruntă cu o situaţie problematică după ce vânzările regionale au scăzut la minimul ultimilor 17 ani.
Cei mai mari producători au suferit pierderi de miliarde, potrivit firmei de brokeraj Sanford C. Bernstein. Nu toate maşinile au eşuat din cauza designului neadecvat, a salturilor tehnologice prost gândite sau a prognozelor de producţie extrem de optimiste. Volkswagen ştia că Bugatti Veyron, o supermaşină complexă şi rapidă, nu va face bani, dar spera să îşi poată lustrui brandul. Daimler a crezut că poate transfera know-how-ul din sedanurile sale elegante la maşinile mici. A făcut-o, dar a adus şi aceleaşi costuri mari. Drept urmare, Smart Fortwo a înregistrat cea mai mare pierdere. Renault a produs maşini rezonabile, dar a fost prea optimistă cu privire la vânzări. Fiat nu a reuşit să concureze cu Volkswagen Golf. Analiştii Bernstein cred că noile maşini electrice s-ar putea alătura într-o zi acestui top.
SURSA: The Economist