Noul hipermarket cora, primul din Ploieşti, are o suprafaţă de 6.700 mp şi este situat în centrul comercial AFI Palace.
cora și-a deschis, anul acesta, şi primul mall din România, la Constanţa, în urma unei investiții de 51 de milioane de euro. Centru comercial (50.000 mp) include un hipermarket (8.600 mp), o galerie comercială de 8.500 mp cu 50 de magazine, 670 de locuri de parcare la subsol, 450 de locuri de parcare pe terasă și 12.000 mp spații verzi din care aproximativ 8.000 mp au fost amenajați pe terasă.
cora deţine patru hipermarketuri în Bucureşti (Alexandriei, Pantelimon, Lujerului şi Sun Plaza) şi şase la Cluj-Napoca, Baia Mare, Arad, Drobeta Turnu Severin, Constanţa şi Bacău.
cora România are în prezent 12 hipermarketuri, dintre care patru la București (Alexandriei, Pantelimon, Lujerului şi Sun Plaza), două în Constanța și câte unul la Cluj Napoca, Baia Mare, Arad, Drobeta Turnu Severin, Bacău și Ploieşti. Retailerul a încheiat 2012 cu un profit net de la 24,5 milioane lei (5.5 milioane euro), cu 38,5%, mai mic decît în 2011, la o o cifră de afaceri de 1,6 miliarde lei (359 milioane euro), care a crescut cu 6% comparativ cu 2011, pe fondul deschiderii a două noi magazine.
Pentru afacerile de la parter de bloc extinderea în superviteză a giganţilor echivalează cu falimentul. Analiştii în retail spun că pe o rază de cel puţin 3 kilometri „scapă cine poate”. Cu alte cuvinte, conceptul de magazin cu cele mai mari șanse de reușită e definit acum de consultanți prin ”suprafață mai mică, prețuri mici și distanță mai mică de parcurs până la el (…) În varianta modernă, chioșcurile și magazinele de cartier vor fi înlocuite de magazine de proximitate care vor avea pe rafturi alimente proaspete și produse nealimentare de strictă necesitate“, explică Bogdan Belciu, partener la PwC.
Şi care sunt aceste produse? În afară de pâine, apă, lactate, cafea sau ţigări, în ofertă ar trebui să mai fie şi mezeluri proaspete. Pentru toate celelalte rămân cumpărăturile săptămânale de la hipermarket. Şi sunt din ce în ce mai mulţi cei care gîndesc aşa: dacă în urmă cu 6 ani, marile magazine aveau o cotă de piaţăde 18%, acum au ajuns la 50 de procente şi continuă să se dezvolte. Perspectivele sunt încurajatoare: piaţa din România este cu mult în urmă faţă de ce se întâmplă în restul Uniunii Europene, unde există câte un hipermarket la 10.000 de locuitori, în timp ce la noi există unul la 100.000 de locuitori.
Piaţa românească de retail – estimată la 16 miliarde de euro – râmâne no.1 în topul creşterilor aşteptate pentru perioada 2010-2020, arată un studiu al Oxford Economics.