Lanţul de restaurante de tip fast-food Kentucky Fried Chicken (KFC) deschide, azi, al treilea restaurant din Ploieşti şi al 50-lea din ţară. Cu siguranță, Kentucky Fried Chicken (KFC) nu este primul restaurant care-ți vine în minte când spui fast-food, însă, în România, a ajuns să aibă un profit dublu față de McDonald’s, cel mai mare lanț de tip fast-food din ţară.
Deschiderea acestei noi unităţi (117 mp), în centrul comercial AFI Palace din Ploieşti, a creat 35 de noi locuri de muncă. Lanţul de restaurante KFC este operat în sistem de franciză, licenţa pentru România fiind acordată în 1997 companiei US Food Network, controlată de omul de afaceri Gabriel Popoviciu, cunoscut în special pentru proiectul Băneasa. Numele lui este legat şi de aducerea în România a francizelor Pizza Hut și PHD, operate prin firma American Restaurant System.
KFC a obţinut, anul trecut, un profit net în valoare de 9,99 milioane de lei (2,24 mil. euro), în creştere cu 13% faţă de nivelul raportat în anul anterior, de 8,83 milioane de lei (2,09 mil. euro). În acelaşi timp, McDonald’s şi-a redus profitul net în 2012 de peste 4 ori, de la 17,8 mil lei la doar 4,1 mil. lei.
Anul trecut, KFC care şi-a majorat afacerile de la 161 mil. lei la 187 mil. lei, conform datelor raportate Ministerului Finanţelor Publice. Compania şi-a majorat chiar şi numărul de angajaţi, de la 1.370 la 1.426 de salariaţi. În aceeaşi perioadă, McDonald’s şi-a diminuat numărul de personal, de la 2.772 de angajaţi (în 2011) la 2.647 de salariaţi (anul trecut).
Criza economică şi concurenţa şi-a spus cuvântul anul trecut în afacerile McDonald’s din România. Compania a raportat cele mai proaste rezultate financiare de la începutul crizei economice, potrivit datelor raportate Ministerului Finanţelor Publice.
Dacă în ultimii 5 ani compania raporta profituri nete de 4 sau chiar 5 milioane de euro, în 2012, McDonald’s România nu a reuşit să ajungă nici măcar la un milion de euro, chiar dacă afacerile au fost puţin peste cele raportate în anul anterior, când a obţinut un profit net de aproape 18 milioane de lei (4,2 mil. euro).
Conform datelor raportate Ministerului Finanţelor Publice, McDonald’s a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de aproape 400 de milioane de lei (89,74 mil. euro), la venituri de 405,5 milioane de lei (91 mil. euro), în scădere cu aproape 2 milioane de lei faţă de cele raportate în 2011.
Primul restaurant KFC din România a fost deschis în aprilie 1997 pe Blvd. Magheru din București. În cei 16 ani de activitate ai lanţului de restaurante de tip fast-food KFC în România au fost investiţi peste 17 milioane de euro.
Piața românească a localurilor de tip fast-food a ajuns la 500 de milioane de euro. Adică jumătate din întregul domeniu de restaurante.
Principalii competitori ai KFC sunt McDonald’s România (65 de restaurante, din care 7 sunt francize) şi Subway, intrat pe piaţa locală în aprilie anul trecut (deține 12 unități).