Fuziunile şi achiziţiile din sectorul furnizorilor de componente automotive ar putea scădea cu până la 25%, în 2013, până la circa 180 de tranzacţii derulate la nivel global, dar valoarea medie a unei tranzacţii ar putea creşte, ceea ce va duce la un total de 14 miliarde dolari al tranzacţiilor din sector, semnificativ mai mare decât în ultimii doi ani, potrivit unui studiu PwC, dat joi publicităţii.
‘În ultimele 12 luni, activitatea de fuziuni şi achiziţii s-a redus la nivel global, iar această tendinţă se estimează că se va menţine pe măsură ce companiile europene se confruntă cu efectele crizei datoriilor suverane şi scăderii vânzărilor auto pe piaţa europeană’, a declarat Ionuţ Simion, Partener, Consultanţă Fiscală, Liderul Grupului de Servicii pentru Sectorul Automotive, PwC România.
Studiul arată că, pentru al treilea an consecutiv, furnizorii europeni de componente auto sunt ţintele preferate ale tranzacţiilor, iar cumpărătorii sunt de obicei companii nord-americane.
‘În ciuda creşterilor înregistrate de aproape toţi producătorii globali de componente auto şi a faptului că activele din sector sunt în continuare subevaluate, activitatea de fuziuni şi achiziţii se estimează că va scădea cu până la 25% în 2013, până la aproape 180 de tranzacţii înregistrate la nivel global. În acelaşi timp, valoarea medie a unei tranzacţii ar putea creşte, ceea ce va duce valoarea totală a tranzacţiilor din sector la 14 miliarde de dolari anul acesta, semnificativ mai mare decât în ultimii doi ani’, relevă studiul anual al PwC Consolidation in the Global Automotive Supply Industry.
De asemenea, studiul PwC relevă că cea mai rapidă expansiune au avut-o, în 2012, companiile sud-coreene, cu o rată medie de creştere de 20% în ultimul an pentru cei 46 de jucători sud-coreeni din domeniu, în vreme ce companiile japoneze au scăzut cu 5% în aceeaşi perioadă. Profitabilitatea furnizorilor chinezi a scăzut cu 19%, probabil pentru că au subestimat tendinţa de decelerare a producţiei auto din China.
Lista celor mai mari 10 potenţiali cumpărători cuprinde şase companii nord-americane, trei europene şi una chineză.
Aceştia au făcut în medie 11 tranzacţii în ultimii cinci ani.
Cea de-a şasea ediţie a studiului Consolidation in the Global Automotive Supply Industry 2013 evaluează cele mai mari companii furnizoare de componente auto la nivel mondial din perspectiva performanţelor financiare şi operaţionale, precum şi a istoriei de achiziţii. Ediţia 2013 a studiului, include 775 de furnizori de componente auto cu cifre de afaceri agregate de trei miliarde de dolari în 2012, din Brazilia, China, Europa, India, America de Nord, Japonia şi Coreea de Sud.
Studiul anual este realizat de echipa globală a PwC de consultanţă de management.
SURSA: Agerpres