Sarantis va reloca producţia de cosmetice (Elmiplant, Bioten şi Kolastyna) în Grecia, dar va menţine activităţile de cercetare-dezvoltare şi distribuţie. Reprezentanţii companiei spun că au luat această decizie „pentru eficientizarea operaţiunilor companiei, menţinerea costurilor constante, păstrând intact nivelul competitiv al produselor pe o piaţă marcată de criza financiară”.
Fabrica Elmiplant din Berceni (Bucureşti) realizează o producţie anuală de aproximativ 6 milioane unităţi. Brandurile fabricate aici sunt Elmiplant, Bioten (inclusiv linia pentru export) şi Kolastyna – un brand polonez aparţinând grupului Sarantis.
Compania estimează că relocarea fabricii se va întâmpla în luna mai a lui 2014, producţia urmând a fi reluată în Grecia în cursul lunii iulie 2014. Fabrica din Grecia produce, în prezent, de trei ori mai multe unităţi decât fabrica din România. Relocarea fabricii din Berceni va însemna pentru fabrica din Grecia organizarea unei noi secţii.
În prezent, în fabrica din Berceni (Bucureşti) lucrează 49 de persoane. Ca urmare a transferului producţiei în Grecia, aproximativ 30 de persoane vor fi disponibilizate, primind salarii compensatorii la sfârşitul activităţii lor în companie. Ceilalţi angajaţi, din departamentul administrativ, vor rămâne în Sarantis Romania SA – sediul central din Popeşti-Leordeni.
Elmiplant păstrează activităţile de cercetare-dezvoltare şi de distribuţie în România. „Laboratorul de cercetare-dezvoltare, înfiinţat în 1993 de către Elena Cremenescu, fondatorul brandului Elmiplant, va funcţiona în continuare în România. Laboratorul va deveni baza globală de cercetare-dezvoltare a grupului elen şi va asigura pe termen lung partea de cercetare produse noi. Sarantis România va continua să îşi desfăşoare activităţile de distribuţie şi de cercetare-dezvoltare ca și până acum, nefiind afectată de relocarea punctului de lucru Sarantis România din Berceni (fabrica Elmiplant)”, se arată într-un comunicat al companiei.
“Angajatii au fost deja anunţaţi de această decizie, majoritatea luând decizia să rămână în companie până în ultima zi”, spune Elena Cremenescu, Deputy General Manager al punctului de lucru Berceni al Sarantis România, cu precizarea că “pe termen mediu şi lung, atât produsele relocate (Elmiplant, Bioten, Kolastyna), cât şi celelalte produse fabricate în Grecia, vor avea acelaşi nivel calitativ cu care consumatorii au fost obişnuiţi. Un element important în această decizie a fost reprezentat de amploarea pe care a înregistrat-o gama pentru export şi, implicit, potenţialul de creştere pe această direcţie. Apropiatul transfer va aduce beneficii pentru Sarantis România – prin atingerea de economii de scară – surţinând suportul activităţilor comerciale ale brandurilor noastre în România”.
Femeile din Grecia şi Serbia se dau cu Bioten-ul românesc
Încurajat de succesul înregistrat în Romania cu noua gamă de produse Elmiplant, grupul Sarantis a decis iniţial să exporte gamele de îngrijire a tenului şi a corpului în Grecia şi Serbia. Lansarea a avut loc în februarie 2011 şi s-a facut sub numele de Bioten, păstrând aceleaşi formule şi ambalaje ca ale produselor Elmiplant. La doar câteva luni de la lansare, produsele Bioten au devenit lider de piață pe anumite segmente în Grecia, estimările iniţiale de vânzări fiind depăşite de peste trei ori. În februarie 2012, produsele Bioten au fost lansate şi în Bulgaria, Portugalia, Cipru, astfel încât Elmiplant a devenit un brand regional.
Elmiplant este un brand românesc creat în 1992 de către Elena şi Ion Cremenescu. La sfârşitul anului 2007, brandul Elmiplant a fost preluat de către grupul elen Sarantis pentru suma de 6,5 milioane euro.
Elmiplant este un brand românesc de cosmetice creat în 1992 de Elena şi Ion Cremenescu. În 2003, proprietarii au investit 1,5 milioane de dolari într-o unitate de producţie şi un nou sediu, în Bucureşti, iar patru ani mai târziu au vândut compania către Sarantis, pentru 6,5 milioane euro.
Sarantis activează în România din anul 1996, prin firma Romsar Cosmetics, care a devenit în 2005 Sarantis România. Compania deţine un portofoliu de produse care include cosmetice, parfumuri, produse pentru îngrijirea casei şi auto, alimente pentru animalele de companie şi suplimente alimentare. Distribuţia produselor companiei se face la nivel naţional, prin intermediul a opt puncte de lucru. În primul semestru, grupul elen a înregistrat pe piaţa românească o cifră de afaceri de 16,4 milioane euro, cu 3,8% mai mare faţă de perioada similară din 2012.