Lipsa de inspiraţie în alegerea cadourilor a născut o piaţă a coşurilor de cadouri care tinde să devină un business permanent. IMM-urile își rezervă o sumă medie de circa 30 de euro per coș, potrivit site-ului CosurideLux.ro, care vinde astfel de cadouri și cu 5.000 de euro.
Site-ul, ce face parte din rețeaua florăriilor FlorideLux, a introdus în colecția din acest an coșuri premium, cu prețuri ce pornesc de la 11 euro, dar și high class, de circa 5.000 de euro. Clienții IMM-uri ai CosurideLux.ro comandă până la 50 de coșuri, pe când în cazul marilor corporații numărul acestora poate ajunge și la 200.
Bugetele marilor companii se împart în categoriile minim, mediu și top, iar diferența între acestea este de 10 – 20%. IMM-urile își rezervă o sumă medie de circa 30 de euro per coș. În ceea ce privește comandarea coșurilor cadou în sectorul corporate, aceasta este făcută de obicei de către departamentul de achiziții, la cererea internă, iar destinatarii sunt parteneri și clienți, în proporție de 85%.
“Piața coșurilor cadou a crescut foarte mult în ultimii ani, tot mai multe companii de pe plan local optând pentru oferirea de astfel de daruri pentru partenerii de business, clienții deținuți și angajați. Totuși, în ciuda gradului de adoptare tot mai mare a acestei idei, bugetele au înregistrat o scădere ușoară, iar numărul de unități comandate a coborât și el”, a declarat Marius Dosinescu, CEO și fondator al florăriilor FlorideLux.
Conținutul coșurilor cadou diferă în funcție de cerințele clienților. Cele mai deosebite cadouri de acest gen conţin de la whisky-uri, trabucuri și cărți de colecție, la MacBook-uri și telefoane iPhone, ceasuri, butoni de aur, bijuterii cu perle și șampanii fine.
Deși prețurile cadourilor high class sunt cuprinse între 1.000 și peste 5.000 de euro, CosurideLux.ro estimând că va vinde trei unități în sezonul din această iarnă.
Românii cumpără, anual, coşuri de cadouri de circa 10 milioane de euro.