Fondată în 1937 sub numele de Uzina Chimică Guban Timișoara, fabrica a rezistat peste opt decenii, în 1952 trecând în proprietatea statului român. În momentul de față, Guban trece printr-un proces de reinventare. Un prim pas pentru înnoirea liniei de producție a fost împărțirea creațiilor în doua colecții: Clasic Guban Timișoara și Guban No. 1. Dacă gama Clasic Guban Timișoara poate fi găsită în toate cele 134 de magazine partenere, în 63 dintre orașele României, gama Guban No. 1 are un caracter exclusivist fiind disponibilă doar în magazinul Guban din Băneasa Shopping City și pe site-ul companiei. Compania deține un magazin propriu şi în Timișoara.
Odată cu repoziționarea brandului Guban, compania a devenit interesată și de piața internațională; Guban exportă pantofi pentru piețele din Polonia și Canada, dar şi în magazine
din Italia, Elveția și Slovenia.
Piața locală de încălțăminte de damă, incluzând și importurile de încălțăminte este evaluată la 18 milioane de perechi de pantofi pentru toate categoriile de vârstă. În ceea ce privește obiceiul de consum al femeilor din România, o femeie cumpără în medie 4 perechi de pantofi pe an, cu 2 perechi mai puțin decât media europeană.
"Pătrundem acum şi pe piața internațională. De altfel, Guban a pus România pe harta mondială a producătorilor de pantofi şi inclusiv Sophia Loren și Harry Truman au apreciat creațiile Guban (…) Pentru clientele din România pregătim lansări lunare de modele noi, continuând colaborările cu designeri consacrați pentru colecții capsule în ediție limitată, ” a declarat Marius Ion, administrator.
Prima pereche de pantofi Guban a ieșit pe poarta fabricii în 1959, întreprinderea fiind privatizată în 1995 ca societate pe acțiuni, pentru ca în prezent pachetul majoritar din acțiunile companiei să fie deținut de fondul de investiții american New Century Holdings, reprezentat în Romania prin NCH Advisors. De la preluarea fabricii au fost investiți peste 250.000 de euro în procesul de modernizare a liniei de producție și distribuție.