Planurile nemţilor se bazează pe sistemul de taxare austriac în care şoferii sunt amendaţi dacă nu au lipită o vinietă pe interiorul parbrizului ca dovadă a plăţii.

Conform propunerii scurse în presă, rezidenţii vor putea să îşi recupereze costurile cu această taxă din impozitul pe autostradă. Această mişcare ar permite guvernului german să respecte normele europene care interzic discriminarea pe motive de naţionalitate, menţinând în acelaşi timp o promisiune de campanie făcută de cancelarul Angela Merkel, aceea de a nu creşte taxele.

Reprezentanţii ministerului transporturilor au declarat că introducerea unei taxe rutiere ar fi o „decizie politică“ ce face parte din negocierile pentru formarea unei coaliţii de guvernare sub Merkel, după alegerile generale din septembrie. O taxă pentru şoferii străini a fost un element central al campaniei electorale conduse de prim-ministrul bavarez Horst Seehofer, iar Seehofer, liderul Uniunii Creştin-Sociale, partid înrudit cu Uniunea Creştin-Democrată a lui Merkel, a făcut din acest punct o condiţie pentru orice acord de coaliţie.

Veniturile obţinute din orice taxă rutieră trebuie să fie alocate cheltuielilor cu infrastructura de transport, a arătat ministerul. „Nevoia de acţiune este mare, având în vedere atât bugetul redus de investiţii alocat transportului, cât şi necesităţile de întreţinere şi modernizare, spre exemplu, în zona renovării podurilor. Avem nevoie de mai mulţi bani pentru infrastructură“, se arată în punctul de vedere al ministerului german.

Reţeaua de autostrăzi din Germania s-a „deteriorat semnificativ“ în ultimii ani, potrivit unui studiu realizat de Institutul German pentru Cercetare Economică.

Taxa ar putea include sisteme bazate atât pe distanţa parcursă, cât şi pe timpul parcurs, a menţionant purtătorul de cuvânt al ministerului. Taxa va fi proporţională cu utilizarea drumurilor, astfel încât şoferii vor trebui să plătească doar pentru durata vizitei lor sau pentru lungimea drumului pe care călătoresc. Va fi, de asemenea, o reducere pentru maşinile cu emisii reduse, potrivit propunerii date publicităţii.

SURSA: Financial Times