Noul magazin H&M, împărţit pe două etaje, plus parter, ocupă o suprafaţă de 1.800 mp. Acesta este cel de-al 28-lea magazin din reţea şi al treilea care are în ofertă şi colecţia de decoraţiuni interioare H&M Home.
„Lansarea primului nostru magazin stradal din România reprezintă un moment important în evoluţia companiei pe piaţă. Suntem foarte bucuroşi să fim primul mare retailer de fashion care inaugurează un magazin în Centrul Istoric al Capitalei”, spune Ralf Wein, Country Manager H&M România.
Intrat pe piață mai târziu decât competitorii la nivel internațional – Inditex, proprietarul Zara, C&A sau New Yorker -, H&M se grăbește să recupereze decalajul. Suedezii au pus la punct un plan de extindere agresiv: au avut 12 inaugurări în 2013 şi urmează să mai deschidă, în decembrie, încă două magazine, în Bucureşti (Iris Shopping Center din Titan) şi în Galaţi. În plus, H&M va extinde cu 800 metri pătraţi şi magazinul din AFI Palace Cotroceni.
Mai departe, „continuăm să ne extindem în acelaşi ritm, de 10-15% creştere de la un an la altul”, după cum spune Andreia Urzică, PR Manager al H&M România.
Marele atu al suedezilor – la fel de eficient în criză ca în perioadele de boom – nu rezidă atât în agresivitatea cu care se extind, cât în algoritmul și ritmul după care o fac. Rotirea rapidă a ofertei, tradusă printr-un control strict asupra întregului lanț, de la producție până la vânzare, e cheia businessului. De la design până la raft nu trec mai mult de trei săptămâni, iar hainele nu stau în magazin mai mult de o lună. În plus, H&M are prețuri mai mici și își asociază imaginea cu cea a unor vedete de renume pentru a-și face reclamă.
Suedezii, prezenţi pe piața locală din 2011, au înregistrat vânzări medii de peste un milion de euro pe magazin în România în primul trimestru al anului fiscal (decembrie-februarie), rezultat care plasează piaţa locală pe primul loc în regiune, în faţa Bulgariei (921.000 euro), Poloniei (823.000 euro), Cehiei (736.000 euro) sau Ungariei (720.000 euro).
Vânzările H&M în România s-au dublat în anul fiscal 2012 (în perioada 1 decembrie 2011-30 noiembrie 2012), la 74 milioane euro.
Valoarea estimată a pieței locale de modă – îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii livrate de producători și retaileri, fie ei români sau străini – este de circa un miliard de euro.