“Henkel a continuat să performeze foarte bine şi în trimestrul trei, în pofida contextului dificil de pe pieţe, reuşind să îşi accelereze creşterea organică a vânzărilor cu fiecare trimestru din 2013. Am reuşit să creştem atât câştigurile cât şi profitabilitatea”, a declarat Kasper Rorsted (foto), CEO Henkel.
În ceea ce priveşte ultimul trimestru al anului, Rorsted se aşteaptă ca mediul economic să rămână şi în continuare dificil. Prin urmare, „ne vom îmbunătăţi competitivitatea, vom continua să ne adaptăm, simplificăm şi accelerăm procesele pentru a fi mai flexibili şi mai eficienţi în contextul volatil de pe pieţele pe care activăm.” Pentru întregul an fiscal 2013, Kasper Rorsted se aşteaptă la o creştere organică a vânzărilor de până la 5% şi la o creştere a câştigurilor ajustate per acţiune preferenţială cu cca 10%. În ceea ce priveşte profitul EBITDA (înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare) ajustat CEO-ul Henkel creşte previziunea iniţială de la cca. 14,5% la cca. 15%.
Afectate de impactul cursului valutar, vânzările Henkel din trimestrul trei al acestui an fost au atins valoarea de 4,184 mld. euro, ceea ce înseamnă o scădere 2,6% comparativ cu aceeaşi perioadă anului trecut. Creşterea organică a vânzărilor, care exclude impactul cursului de schimb şi achiziţii/vânzări, a fost de 4,2%.
Toate diviziile companiei au contribuit la acest rezultat: Laundry & Home Care a raportat o creştere organică a vânzărilor de 5,5%, faţă de T3 din 2012. Pentru divizia Beauty Care, creşterea a fost de 3,1%, iar pentru divizia Adhesive Technologies creşterea organică a fost de 4,2%.
După deduceri, profitul operațional ajustat a crescut cu 6,5%, până la 672 milioane euro, prin contribuţia tuturor diviziilor, iar indicatorul ajustat return on sales (EBIT margin) a crescut semnificativ cu 1,4 puncte procentuale, până la 16,1 %. Return on sales raportat a fost de 15,5% comparativ cu 13,6% în T3 din 2012.