‘Au fost discuţii false: unii spuneau că scăderea TVA va duce la scăderea preţului, iar alţii că va duce la mărirea profitului pentru pocesator. Ambele variante sunt complet greşite. Scăderea TVA duce la creşterea vânzărilor şi la posibilitatea atât de a face profit, cât şi de a mări piaţa pe care o avem la ora actuală. Niciun negustor corect nu trăieşte din TVA. TVA este impozit care nu se ia niciodată şi mă mir că statul nu a înţeles acest lucru şi nu ştiu ce va face la anul. Simpla tendinţă de a despica firul în patru şi de a face pe jumătăţi de măsură este una greşită (…) Din punctul meu de vedere, dacă se doreşte o relansare economică a României, trebuie scăzută TVA. Dacă nu se vor ţine de cuvânt /guvernanţii, n.r./ cu scăderea TVA cum s-a spus, la jumătatea anului viitor, atunci scăderea din Bulgaria şi Ungaria va deveni o problemă pentru România’, a menţionat Minea.

Potrivit reprezentantului Romalimenta, majorarea TVA de la 19 la 24% a condus la o creştere a evaziunii în piaţa alimentară cu 30% în decurs de şase luni.

‘În mod normal, TVA se dă pe tot lanţul. Într-o ţară în care creşterea TVA de la 19 la 24%, a dus la o creştere a evaziunii cu 30%, în termen de şase luni de zile, este o piaţă periculoasă. Problema FMI nu este TVA-ul din România, ci colectarea taxelor în România. Atât timp cât TVA va creşte, şi FMI nu înţelege acest lucru, încasările la buget se vor prăbuşi. Pe toate proiecţiile, creşterea TVA nu a dus la creşterea colectării de TVA pe industria alimentară. Aici este o politică economică a României care doreşte sau nu doreşte să meargă mai departe. Scăderea TVA este singurul lucru care are impact imediat. Parlamentul României nu este ales de FMI, ci de către populaţie’, a explicat Sorin Minea.

Săptămâna trecută, ministrul Agriculturii, Daniel Constantin, a afirmat că următorul produs la care se va reduce TVA este carnea, respectiv de la 24% la 9%. Acesta a adăugat că, probabil, reducerea va avea loc de anul viitor şi va cuprinde şi alte produse, precum legumele, fructele şi laptele.

Unul dintre cele mai importante evenimente dedicate comerţului tradiţional şi online din acest an, retailArena, a debutat, marţi, la Bucureşti, iar timp de două zile, în perioada 19-20 noiembrie, vor fi prezentate cele mai recente tendinţe din industrie, opinii inovatoare şi studii de caz de succes, dar şi sesiuni de workshop şi dezbateri.
Sursa: Agerpres