Raportul a fost adoptat cu 546 de voturi ‘pentru’, 104 ‘împotrivă’ şi 41 de abţineri.
‘TEN-T va ameliora coeziunea economică, socială şi geografică în UE şi va duce la crearea de locuri de muncă’, a declarat co-raportorul pentru TEN-T Georgios Koumoutsakos, din grupul PPE.

La rândul său, co-raportorul Ismail Ertug, din grupul S&D, a afirmat că TEN-T şi Mecanismul Conectarea Europei (MCE) asigură o abordare cu adevărat europeană pentru finanţarea şi dezvoltarea transportului, ‘în locul mozaicului actual de abordări naţionale’.

Eurodeputata PSD Adriana Ţicău a declarat, în dezbaterea premergătoare votului, că discrepanţele dintre părţile estice şi cele vestice ale UE la nivelul infrastructurii de transport pot fi reduse prin implementarea proiectelor identificate în cadrul regulamentelor TEN-T şi al Mecanismului Conectarea Europei.

‘Ambele regulamente prevăd anexe şi hărţi în care România este prezentă, dar consider că regiuni importante ale României nu sunt incluse în reţeaua centrală. Salut faptul că au fost adoptate amendamentele prin care s-a reuşit includerea rutei Sebeş-Alba Iulia-Turda-Cluj-Napoca-Dej-Suceava-Paşcani-Iaşi la reţeaua feroviară centrală de marfă şi de pasageri, realizarea de studii şi lucrări pentru reţeaua feroviară de mare viteză pe ruta Bucureşti-Constanţa, includerea portului Galaţi în reţeaua centrală, realizarea de studii pentru dezvoltarea de platforme multimodale pentru porturile Giurgiu şi Galaţi, includerea în reţeaua rutieră centrală a conexiunii Ungheni-Iaşi-Tg.Mureş-Turda-Sebeş, a secţiunii Calafat-Craiova-Bucureşti şi în reţeaua globală rutieră a secţiunii Constanţa-Tulcea-Galaţi-Brăila’, a declarat luni seară Adriana Ţicău în plenul PE.

Eurodeputata PSD a solicitat, de asemenea, sprijinul plenului pentru amendamentele 199 şi 200 la TEN-T şi 136-139 la raportul MCE pentru includerea secţiunii Buzău-Brăila-Galaţi în reţeaua centrală rutieră şi feroviară, precum şi a rutei Galaţi-Giurgiuleşti, cu includerea centurii ocolitoare a municipiului Galaţi, în reţeaua rutieră centrală. De asemenea, unul dintre amendamentele depuse solicita adăugarea rutei Via Carpathia – un drum care trece prin şase ţări şi include în total 26 de oraşe, dintre care 12 din România – la lista coridoarelor de transport.

Toate aceste amendamente au fost însă respinse de plenul PE la votul de marţi, deznodământ de altfel probabil, în condiţiile în care hărţile şi anexele privind coridoarele TEN-T au fost negociate intens înainte de a se ajunge la un acord privind varianta finală în comisiile competente.
Sursa: Agerpres