Dusan Wilms (foto) își continuă însă activitatea în cadrul Metro Group, printre noile sale responsabilități numărându-se și coordonarea procesului de repoziționare și dinamizare a magazinelor real,- Hyper Magazine din România, rămase în cadrul Metro, precum și repoziționarea lor strategică si conceptuală.
Pe lângă coordonarea magazinelor real,-, Wilms își va continua activitatea cu privire la dezvoltarea proiectelor la nivel național și internațional, inclusiv relaționarea cu parteneri strategici, precum autorități și organizații de profil.
“(…) din noua mea poziție voi acorda suport pentru implementarea proiectelor strategice ale Metro Group pe plan național și internațional", a declarat Dusan Wilms.
Gilles Roudy (foto 2), care va prelua poziția de director general a Metro Romînia de la 1 decembrie, a fost director comercial al Real Internațional începând din 2009. Înainte de a se alătura real,-, Gilles Roudy a lucrat la Carrefour timp de 30 de ani în diverse poziții manageriale, precum CEO al Carrefour Turcia, Belgia, Polonia și o regiune de afaceri europeană, inclusiv România. Gilles Roudy deține o expertiză extinsă și cunoștințe bogate cu privire la industria comerțului. „Sunt încântat să primesc această sarcină de a coordona Metro România într-o piață cu mult potențial. Voi împărtăși experiența și abilitățile mele cu noii colegi, astfel încât să continuăm succesul companiei”, a declarat Gilles Roudy.
Activitatea lui Dusan Wilms în cadrul Metro Cash & Carry România a avut și are un impact puternic asupra evoluției companiei pe piața locală. În timpul primului mandat al său (1999-2005), compania a cunoscut cea mai puternică perioadă de expansiune a rețelei pe piața locală. Mai mult, Dusan Wilms a fost primul român care a preluat conducerea unei multinaționale prezente pe piața locală în 1999.
Wilms a revenit la conducerea companiei în 2009, fiind unul dintre cei mai longevivi CEO din comerțul românesc. Într-o perioadă foarte dificilă, marcată de recesiunea economică și de scăderea consumului, românul și-a îndeplinit misiunea de a aduce compania mai aproape de clienții săi prin dezvoltarea și implementarea celor mai importante programe strategice ale Metro Cash&Carry Romania, cum sunt ”La Doi Pași” (rețeaua de franciză care a ajuns la aprox. 670 de magazine deschise), ”De-ale noastre” (primul program e susținere a producătorilor locali) sau Metro Magazin Online (prima platformă de comerț online de pe piața locală de retail). Tot în mandatul lui s-au lansat și HoReCa Support&Partnership – platforma de consultanță pentru dezvoltarea afacerilor din domeniul ospitalier, dar și Metro Punct (concept unic pe piața din România, dedicat clienţilor revânzători, cu o suprafață mai mică decât cea a magazinelor Metro Cash & Carry România și care își propună să vină mai aproape de clienții companiei).
Dusan Wilms și-a început activitatea în cadrul grupului în 1998 și a condus divizia de cash&carry a Metro în România de două ori, între 1999 și 2005, respectiv din anul 2009 și până astăzi. În mai 2005, s-a alăturat echipei real,- International în funcția de Chief Operations Officer și membru al Board real,- International, iar din Aprilie 2008 a ocupat funcția de Director de Expansiune și Membru în Consiliul de Administrație al real,- International, contribuind la dezvoltarea tuturor magazinelor acestei rețele ale Metro Group, pentru următoarele țări: Polonia, Turcia, Rusia, Ucraina.
Metro Cash & Carry este reprezentată în 29 ţări cu peste 700 de magazine cash & carry. Cu peste 120.000 angajaţi în întreaga lume, compania a atins vânzări de aproximativ 32 mld. euro în 2012.
În România, vânzările retailerului au scăzut în 2012 până la 1,018 mld. euro, faţă de 1,059 mld. euro în 2011. Metro Cash & Carry a intrat pe piața locală în 1996, prin deschiderea primului centru de distribuţie, în Bucureşti. Astăzi, reţeaua numără 32 de magazine în 24 de oraşe și 5.440 de angajaţi