Ministrul Dan Şova a anunţat, duminică, la Iaşi, că lucrările la tronsonul Ungheni-Iaşi-Târgu Neamţ, care face parte din autostrada ce va lega Moldova de Transilvania, ar putea începe în 2015.
‘În această alocare financiară ne apucăm să facem Câmpia Turzii-Târgu Mureş, iar pe alocarea financiară următoare vom face de la Iaşi până în judeţul Neamţ. O să vedem exact unde o să fie traseul, în zona Paşcani, urmând ca toată zona între Târgu Mureş – Bistra – Târgu Neamţ să se refacă studiul de fezabilitate. Mie îmi este puţin mai dificil să vă dau în acest moment toate detaliile, pentru că din 30 aprilie autostrada a trecut la Ministerul Transporturilor. În perioada imediat următoare voi depune diligenţele necesare pentru a o relua înapoi la noi la departament, pentru ca astfel să facem ceea ce trebuie. Pe tronsonul de la Târgu Mureş lucrările vor începe în 2014. Depinde cum se termină licitaţiile şi contestaţiile. Sper să înceapă până în mai. Pe tronsonul Ungheni – Iaşi – Neamţ, în 2014 se reactualizează licitaţiile şi probabil lucrări vor începe la începutul anului 2015’, a spus Dan Şova, la Iaşi, în cadrul unei conferinţe de presă.
Ministrul a mai spus că lucrările la tronsonul de autostradă Ungheni-Iaşi-judeţul Neamţ se vor termina, cel mai probabil, la finalul anului 2016 sau jumătatea lui 2017, în timp ce lucrările la tronsonul Câmpia Turzii-Ocna-Târgu Mureş, în 2015.
Moldova va fi legată de sudul României prin autostrada Bacău-Braşov-Bucureşti, lucrările pe tronsonul Bacău – Braşov urmând a fi încredinţate la jumătatea lui 2015, după ce în 2014 se vor face studii de fezabilitate. Termenul limită de finalizare este anul 2017.
‘În legătură cu zona Moldovei, mai ales că au fost o serie de îngrijorări în zonă şi cu Iaşiul şi legarea de restul ţării, viziunea este mai largă şi integrată. Se urmăreşte unirea Moldovei cu Transilvania, pe aliniamentul Iaşi-Târgu Mureş, şi se urmăreşte şi unirea Moldovei cu centrul ţării, prin Iaşi-Bacău-Bucureşti, ca să se poate ajunge la Marea Neagră. Avem în vedere şi un drum important, care nu e terminat dar care ţine de zona Moldovei, Focşani-Odjula. Este o abordare în care Moldova va avea în anii următori ceea ce îi lipseşte în ziua de azi. Este evident că marile investiţii s-au făcut pe zona Transilvaniei, ele se vor finaliza odată cu închiderea lucrărilor Coridorului IV până la Sibiu şi după aceea la Braşov în 2015, respectiv 2016, şi atunci normal e ca toate investiţiile să se mute pe zona Moldovei şi a Ţării Româneşti şi lucrurile vor decurge normal’, a precizat Şova.
Ministrul Dan Şova s-a aflat la Iaşi alături de ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici, pentru a lua parte la manifestările organizate de municipalitate cu prilejul Zilei Naţionale a României. AGERPRES