Grupul spaniol Inditex, compania spaniolă care a creat și impus așa-numitul model „fast-fashion“, a raportat un profit net de 1,67 mld. euro în primele nouă luni ale lui 2013, în creştere cu 1% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Vânzările Inditex au crescut cu 5% până la 11,93 mld. euro. În afară de Zara – cel mai mare lanț din portofoliul spaniolilor-, compania a dezvoltat noi mărci: Pull and Bear (1991), Massimo Dutti (1996), Bershka (1998), Stradivarius (1999), Oysho (2001), Zara Home (2003) și, cel mai recent, Uterqüe (2008).
Inditex a mai anunţat că în primele nouă luni ale acestui an a deschis 240 de noi magazine în 54 de țări, astfel că, în prezent, spaniolii operează o reţea de 6.249 în lume (Europa – 4.545 magazine, America – 536, Asia și restul lumii – 1.168). Anul acesta, compania a creat mai mult de 8.000 de noi locuri de muncă, dintre care 800 în Spania. La sfârșitul lui octombrie 2013, grupul spaniol număra 124.880 de angajați.
Compania deţinută de Amancio Ortega, cel mai bogat om din Spania, a continuat expansiunea, anul acesta, și online, deschizând cinci magazine vituale în Rusia (cu brandurile Zara, Bershka, Massimo Dutti, Stradivarius și Oysho). În 2014, Inditex are în plan să deschidă Zara online și Coreea de Sud și Mexic.
În România, Inditex – prezent cu şapte dintre cele opt branduri ale sale – este liderul pieţei locale de modă. Cu afaceri cumulate de 150,6 mil. euro în 2012, grupul spaniol va termina anul cu un total de 98 de magazine, cu zece mai multe decât anul trecut.