H&M, care a început, la jumătatea lui noiembrie, să vândă online haine concepute de casa de modă Isabel Marant din Franţa, a anunţat că vânzările totale au crescut cu 21%, faţă de 14% cât estimau analiştii, potrivit  Bloomberg. În perioada septembrie – noiembrie 2013, vânzările H&M (fără TVA), s-au ridicat la 36,1 miliarde de coroane (5,6 miliarde de dolari).

Anul acesta, acţiunile companiei suedeze au urcat cu 24% la Bursa de la Stockholm. Grupul este unul dintre cei mai mari retaileri de îmbrăcăminte din lume, cu peste 3.132 de magazine în 48 de ţări. Recent, compania suedeză a anunţat că vrea să investească 115,5 milioane de dolari pentru a deschide 50 de magazine în India, a treia mare economie a Asiei.

H&M speră că populaţia în creştere a ţării va duce la o expansiune a cererii pentru îmbrăcăminte, în condiţiile în care India are aproape 1,2 miliarde de locuitori, iar mulţi investitori străini o consideră o piaţă importantă. În decembrie, deputaţii indieni au aprobat un proiect de lege care permite accesul pe piaţa Indiei a marilor retaileri, cum ar fi Carrefour sau WalMart, pentru a stimula creşterea economiei.

Companiile occidentale sunt interesate să intre pe marile pieţe emergente, cum este şi India, pentru a-şi majora vânzările, afectate de încetinirea creşterii economiei în Europa şi America de Nord. În 2014, H&M va deschide primul magazin în Australia, iar în 2015 va intra pe piaţa din Africa de Sud.

Primele magazine H&M din România a fost inaugurate în primăvara lui 2011. Tetaierul încheie 2013 cu 30 de magazine în România. Vânzările H&M în România s-au dublat în anul fiscal 2012 (în pe­rioa­da 1 decembrie 2011-30 noiembrie 2012), la 74 milioane euro.

H&M a fost înfiinţată în 1947, în Vasterls, Suedia.