Partea română susține proiectul reabilitării căii ferate cu ecartament european Iași-Ungheni-Chișinău, care are suport politic de mai mulți ani, dar nu dispune încă de finanțare, precum şi modernizarea sectorului rutier transfrontalier Iaşi-Ungheni ca parte a reţelei centrale TEN-T.
Rețeaua TEN-T există în Uniunea Europeană încă din anii ’80 și a fost extinsă continuu. Politica TEN-T repezintă efortul UE de a coordona între statele membre dezvoltarea de rute transcontinentale, mai ales prin sustținerea financiară a proiectelor transfrontaliere care, altfel, nu ar fi o prioritate pentru statele membre.
Cei doi miniștri au stabilit să fie organizate grupuri de lucru care să identifice posibilități reale de accesare a fondurilor europene pe toate modurile de transport în funcţie de interesele strategice comune.
Proiectele din Transporturi, discutate la Chișinău
18 decembrie 2013, 11:26
Ultima modificare în 18 decembrie 2013, 13:26
Proiectul comun pentru susţinerea drumului european al Republicii Moldova şi concretizarea proiectelor de infrastructură, în contextul conectării Chişinăului la rețeaua de transport europeană (TEN-T) au reprezentant o parte din temele pe care Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, le-a discutat cu premierul Republicii Moldova, Iurie Leancă și cu Ministrul de resort, Vasile Botnari, în cadrul unei întâlniri oficiale.
Etichete: transport
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook