În plus, cheltuielile cu publicitatea pe dispozitive mobile reprezintă în acest an 22,5% din totalul banilor cheltuiţi de companii pentru publicitate digitală în SUA (respectiv mesajele publicitare vizualizate pe computere, tablete şi telefoane mobile), în creştere faţă de 12% anul trecut şi mai puţin de 5% în 2011.
Potrivit estimărilor eMarketer, graţie creşterii rapide a veniturilor din publicitate pe dispozitive mobile, reţeaua de socializare Facebook a devenit al doilea mare vânzător de publicitate digitală din SUA, după Google. În acest an, Facebook va controla 7,4% din bugetul total de publicitate digitală din SUA, aproximativ 3,17 miliarde de dolari, în timp ce Google va fi responsabil pentru 39,9% sau 17 miliarde de dolari.
Potrivit estimărilor eMarketer, la nivel global cheltuielile cu publicitatea pe dispozitive mobile ar putea creşte cu 105,9% până la 18,15 miliarde de dolari, de la 8,82 miliarde de dolari anul trecut. În prezent, cheltuielile cu publicitatea pe dispozitive mobile reprezintă 15,2% din bugetul total pentru publicitate digitală globală, în creştere faţă de 8,5% anul trecut.
SURSA: Agerpres