Firma de cercetare de piaţă eMarketer se aşteaptă ca în acest an cheltuielile cu publicitatea pe dispozitive mobile în SUA să atingă cifra record de 9,6 miliarde de dolari, faţă de 4,4 miliarde de dolari în 2012 şi mai puţin de 1,6 miliarde de dolari în 2011, transmite AP.
În plus, cheltuielile cu publicitatea pe dispozitive mobile reprezintă în acest an 22,5% din totalul banilor cheltuiţi de companii pentru publicitate digitală în SUA (respectiv mesajele publicitare vizualizate pe computere, tablete şi telefoane mobile), în creştere faţă de 12% anul trecut şi mai puţin de 5% în 2011.
Potrivit estimărilor eMarketer, graţie creşterii rapide a veniturilor din publicitate pe dispozitive mobile, reţeaua de socializare Facebook a devenit al doilea mare vânzător de publicitate digitală din SUA, după Google. În acest an, Facebook va controla 7,4% din bugetul total de publicitate digitală din SUA, aproximativ 3,17 miliarde de dolari, în timp ce Google va fi responsabil pentru 39,9% sau 17 miliarde de dolari.
Potrivit estimărilor eMarketer, la nivel global cheltuielile cu publicitatea pe dispozitive mobile ar putea creşte cu 105,9% până la 18,15 miliarde de dolari, de la 8,82 miliarde de dolari anul trecut. În prezent, cheltuielile cu publicitatea pe dispozitive mobile reprezintă 15,2% din bugetul total pentru publicitate digitală globală, în creştere faţă de 8,5% anul trecut.
SURSA: Agerpres