Rochii de lux pentru sărbători de austeritate

Rochiile de ocazie se vând din ce în ce mai bine nu doar în magazine clasice, ci și pe net. Peste doi-trei ani, îmbrăcămintea are șanse să ajungă mai populară printre cumpărătorii online decât gadgeturile - produse care la ora actuală se vând cel mai bine prin internet.

«La început, piața a fost destul de reticentă faţă de achiziţiile online», mărturisește Cristian Cîrstea, managing partner al Cristallini, un magazin online care vinde rochii de seară și de coktail. Businessul lui și al Alinei Orzan, lansat în întregime în vremuri de criză – într-o perioadă în care alți retaileri din segmentul fashion destinat clienților cu venituri peste medie și mari au ieșit din joc -, a ajuns, în patru ani pe piață, la o cifră de afaceri de aproape 450.000 de euro (50% – contribuția showroom-ului, 50% – magazinul online). E mult? E puțin? „Pentru piața din România, ne-au fost depășite estimările. (…) Am crescut cu peste 100% de la un an la altul“, precizează Cristian Cîrstea. (Cristallini Boutique vinde, lunar, între 150 și 200 de rochii, cu o valoare medie 3.000 lei; cel mai scump produs pe care l-a vândut a fost o rochie couture cu broderie manuală și pene de struț și cocos de 6.449 lei). „Pe segmentul rochiilor de ocazie, magazinele fashion online ar putea deveni vioara întâi a industriei modei, având în vedere că marea majoritatea clientelor sunt femei cu o viață profesională foarte activă, care nu-și permit luxul să prospecteze foarte mult piața offline. Astfel, aleg varianta comodă și rapidă de a efectua comanda online“, subliniază Alina Orzan. Un argument în favoarea afirmaţiilor sale este că  deja 1,2 milioane de români cumpără online, potrivit unei cercetări GPeC Eurostat. Dintre aceştia, 57,3% sunt femei. Cei mai mulţi cumpărători online aleg să-şi achite facturile la utilităţi (42,8%) sau cumpără îmbrăcăminte și încălțăminte (37,8 %); coşul mediu de cumpărături online ajunge la circa 50 de euro pentru haine, încălțăminte și accesorii.
Mai departe, cei doi antreprenori nu se gândesc doar la consolidarea brandului în țară şi lărgirea portofoliului deja existent de clienți, ci şi la extinderea brandului la nivel internaţional. „În 2014 vom lansa un magazin online pentru piaţa globală, cu focus pe SUA“, dezvăluie Cîrstea din  planurile de viitor. Cum nu mai este mult până la Revelion, ocazie numai bună pentru astfel de achiziții, există soluții și dacă vă lipsesc banii. Mai nou, puteți împrumuta o ținută de ocazie. Rochiile, dar și costumele băr­bă­tești, se închiriază de obicei, cu un preț de un sfert din valoarea lor.