În general, monovolumele - mai ales cele mari - mizează pe spațiu și versatilitate. Dacă la aceste caracteristici adaugi și economia, rezultatul poate fi soluția optimă pentru familiști.
Multe dintre monovolumele aflate în acest moment pe piața europeană au un singur țel. Acela de a găzdui cât mai multe persoane într-un spațiu suficient de mare pentru a asigura o călătorie confortabilă. În cazul Opel, noțiunea de spațiu a fost întotdeauna îmbinată cu flexibilitatea, acest element fiind împins la un nou nivel odată cu generația actuală, care a primit și supranumele Tourer. Și, întrucât aceste două caracteristici nu mai sunt suficiente pentru a atrage noi clienți în actualele condiții de pe piață, designul atractiv, element neglijat de multe ori de producătorii de monovolume, a fost adăugat la mixul utilizat de germanii de la Opel pentru a domina acest segment. În acest an, Zafira Tourer a devenit, grație unei noi generații de motoare, și mult mai economică în exploatare.
Consum de segment B
Designul exterior al Zafirei Tourere este, fără doar și poate, printre cele mai interesante din segment. Să nu uităm că vorbim despre clasa monovolum, unde, de cele mai multe ori, exteriorul nu diferă foarte mult de cel al unui autobuz. Fiind vorba despre un vehicul destinat în special călătoriilor cu familia, Zafira Tourer trebuie apreciată în primul rând pentru confortul și siguranța puse la dispoziția pasagerilor. Ca şi în cazul primelor două generaţii ale modelului Zafira, scopul de bază al noului model este acela de a obţine un nivel maxim de flexibilitate fără a reduce numărul de scaune. Inginerii Opel au îmbunătăţit semnificativ sistemul inteligent de scaune Flex7. Dar cea mai importantă noutate cu care se mândresc cei de la Opel este noua gamă de motoare intrată anul acesta în dotarea monovolumului. Varianta testată de Capital, dotată cu dieselul CDTi de 1.6 litri, ne-a dovedit că munca inginerilor din Rüsselsheim, Torino, și chiar a unei echipe americane nu a fost în zadar. Înlocuitor al propulsorului de 1.7 litri, noul motor este mult mai silențios și chiar mai puternic. Unde mai pui că vibrațiile au fost reduse substanțial, cee ce se simte încă de la rotirea cheii în contact. Iar consumul este uimitor pentru un astfel de vehicul: 4,1 l/100 km. E drept că în timpul testului valoarea afișată a fost cu circa 2 litri mai mare, însă, chiar și în acest caz, rezultatul este mai mult decât mulțumitor.