În primul an de activitate, TradeAds, prima Bursă de Reclamă online din România, a rulat peste 2.000 de campanii publicitare. Bursa de Reclamă a fost lansată în aprilie 2009, iar în primul an de activitate a atras sute de publisheri ajungând la o capacitate de expunere de 4,3 milioane de vizitatori unici lunar. În total, pe Bursa de Reclamă sunt înscrise 700 de site-uri care administrează peste 1.600 de zone publicitare. Lansată într-un moment în care veniturile de publicitate
În primul an de activitate, TradeAds, prima Bursă de Reclamă online din România, a rulat peste 2.000 de campanii publicitare. Bursa de Reclamă a fost lansată în aprilie 2009, iar în primul an de activitate a atras sute de publisheri ajungând la o capacitate de expunere de 4,3 milioane de vizitatori unici lunar.
În total, pe Bursa de Reclamă sunt înscrise 700 de site-uri care administrează peste 1.600 de zone publicitare.
Lansată într-un moment în care veniturile de publicitate online din România îşi începuseră declinul, mecanismul de stabilire a preţurilor (prin licitaţii) oferit de Bursa de Reclamă a atras atât advertiserii dornici să optimizeze costurile campaniilor, cât şi publisherii care urmăreau să valorifice spaţiile nevândute.
TradeAds este o platformă care permite întâlnirea cererii cu oferta pe piaţa de publicitate online. În plus, faţă de alte platforme bazate pe preţuri fixe, oferă şi un mecanism de formare a preţurilor pe baza cererii şi ofertei. Preţurile pentru un anumit spaţiu publicitar sunt stabilite în baza unei licitaţii: câstigătorul este cel care oferă cel mai mult, iar preţul este cel al candidatului clasat pe locul doi, incrementat cu o mică sumă.
“Cel mai important lucru pentru noi este să aducem plus-valoare pentru partenerii noştri, fie că vorbim despre advertiseri sau publisheri. Pe lângă îmbunătăţirile pe care le vom aduce platformei Bursei de Reclamă, avem şi câteva proiecte noi ce vor fi lansate în curând. “ afirmă Ionel Năftănăilă, Deputy General Manager la TradeAds.
Misiunea companiei TradeAds este de a crea o piaţă de publicitate online transparentă, guvernată exclusiv de principiile cererii şi ofertei. Acţionând ca o bursă, TradeAds permite stabilirea preţului CPM (cost per mia de afişări) sau CPC (cost per click) în funcţie de cerere şi de ofertă, prin intermediul unui sistem de licitaţie de tip Generalized Second Price.
Bursa de reclama a fost lansată în aprilie 2009. În iulie 2009 a fost dezvoltată platforma de banner exchange (bartere), iar în decembrie 2009, programul de Referral care permite împărţirea veniturilor bursei cu cei care atrag noi clienţi.