Audienţa reţelelor de socializare Twitter şi Facebook a crescut semnificativ anul trecut, influenţa lor fiind din ce în ce mai mare, datorită creşterii ofertei de telefoane de ultimă generaţie care fac mai uşor accesul la aceste plaforme, de oriunde s-ar afla utilizatorii lor, informează AFP.
„Ei sunt marii învingători”, a declarat Jason Keath, fondatorul SocialFresh.com, societate care se ocupă de organizarea conferinţelor pe reţele de socializare. El a subliniat faptul că Facebook şi-a triplat numărul de utilizatori în 2009, ajungând la peste 350 de milioane de abonaţi la nivel global.
„Twitter, de asemenea, a crescut mult, ajungând de la două la patru milioane de utilizatori la începutul anului, pentru ca astăzi să aibă circa 40 de milioane de abonaţi”, a mai spus Keath.
Oamenii sunt atraşi de simplitatea Twitter
„Cred că acum un an nimeni nu ar fi putut să ghicească influenţa pe care Twitter o are în prezent”, a declarat, la rândul său, Scott Stanzel, fondatorul unei agenţii de relaţii publice specializate în reţelele de socializare.
Jack Levin, patronul companiei ImageShack, care a creat aplicaţia yfrog.com, ce permite partajarea de fotografii sau videoclipuri pe Twitter, estimează că „influenţa telefoanelor multifuncţionale de ultimă generaţie din Statele Unite ale Americii şi alte ţări s-a resimţit şi la nivelul comunicaţiilor”.
„Prin Twitter aveţi un loc de întâlnire pentru a interacţiona cu cei care au aceleaşi pasiuni, iar asta e un lucru care nu se poate face cu mesageria online sau cu internetul. Se poate face într-o oarecare măsura pe Facebook, dar cred că mulţi oameni sunt atraşi de simplitatea Twitter”, a mai spus el.
Influenţa acestor platforme a fost recunoscută la cel mai înalt nivel. În luna iunie, Departamentul de Stat american a cerut Twitter să facă toate demersurile necesare ca opozanţii guvernului iranian să continue să folosească acest serviciu.
Google şi Microsoft şi-ar fi dorit să le cumpere
„Sunt foarte multe informaţii care apar pe Twitter şi noi «celebrităţi», deoarece sunt foarte multe personalităţi de la Hollywood care folosesc această platformă”, a subliniat Keath.
Marile companii de internet Google şi Microsoft nu s-au înşelat când au anticipat valoarea acestor reţele de socializare şi au încercat să poarte negocieri privind posibile achiziţii. Nereuşind să cumpere aceste platforme, în final au încheiat parteneriate, care permit motoarelor de căutare Google şi Bing să afişeze informaţii în timp real de pe Twitter şi Facebook.
Avantajele platformelor sociale nu fost trecute cu vederea nici de personalităţile politice sau de liderii de companii. „Cei care comunică folosind Facebook, Twitter sau YouTube construiesc relaţii de durată cu publicul lor”, a explicat Stanzel.
SURSA: Mediafax