În 2012, Ferrari a livrat un număr fără precedent de 7.318 autovehicule, în creştere cu 4,5% comparativ cu anul 2011. De asemenea, veniturile au crescut cu 8% până la 2,433 miliarde de euro iar profitul net anual a înregistrat o creştere de 17,8% până la 244 milioane de euro. Compania a precizat că toţi indicatorii au depăşit precedentele recorduri înregistrate în 2008, în pofida crizei economice.
“Suntem foarte mândri că am încheiat anul cu aceste rezultate în pofida contextului economic nefavorabil din multe state europene”, a declarat preşedintele Ferrari, Luca di Montezemolo.
În 2012 Ferrari a înregistrat vânzări record în SUA, livrările depăşind pentru prima dată pragul de 2.000 de automobile (2.058 unităţi), în creştere cu 14,6%. Europa a înregistrat şi ea rezultate impresionante în condiţiile în care livrările pe piaţa din Marea Britanie au crescut cu 20,4% în ritm anual (673 de unităţi). De asemenea, Ferrari şi-a crescut vânzările cu 17,4% în Elveţia (357 de automobile) şi cu 8,2% în Germania (750 de unităţi).
Citii şi: Cem mai nou model de FERRARI a ajuns în ROMÂNIA
China şi-a păstrat poziţia de a doua mare piaţă pentru Ferrari cu un număr record de 784 de automobile livrate, în creştere cu 4% comparativ cu 2011. În plus, Japonia a revenit în 2012 la o creştere de două cifre a vânzărilor de automobile Ferrari (14,4%) cu 302 automobile livrate.
O altă veste bună pentru Ferrari a venit din partea Brand Finance, care realizează anual un clasament al celor mai importante mărci din lume. Potrivit clasamentului din acest an, Ferrari este pe prima poziţie, devansând branduri precum Google şi Coca-Cola.
Sursa: Agerpres